کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

آیا می‌توانید متابولیسم را با صبحانه افزایش دهید؟

آیا می‌توانید متابولیسم را با صبحانه افزایش دهید؟ - وندا

آیا شنیده‌اید که خوردن صبحانه می‌تواند میزان متابولیسم را افزایش دهد؟ آیا برای افزایش غذاهای صبحانه که به سوختن کالری بیشتر کمک می‌کند، آماده هستید؟ ممکن است منطقی به نظر برسد که خوردن اولین وعده غذایی در صبح، نرخ متابولیسم را در شما افزایش می‌دهد. اما محققانی که در مورد اهمیت صبحانه برای کاهش وزن تحقیق می‌کنند، با این امر چندان موافق نیستند.
اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، مطمئن شوید حقایقی که در مورد این وعده غذایی وجود دارد را به‌درستی دریافت کرده‌اید تا به نتیجه دلخواه خود در کاهش وزن دست یابید.

 

اهمیت صبحانه برای کاهش وزن

آیا برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن به خوردن صبحانه نیاز دارید؟ نه لزوماً! – به گفته محققان.

واقعیت سلامت

هنگامی‌که صحبت از تحقیق در مورد صبحانه و متابولیسم می‌شود، این مسئله بی‌نتیجه می‌ماند. در حقیقت هیچ تحقیقی وجود ندارد که اثبات کند این وعده می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد.
هنگامی‌که اعضای انجمن تغذیه آمریکا برای بحث در مورد اهمیت این وعده غذایی گرد هم آمدند، به بررسی مطالعات مربوط به تعداد وعده‌های غذایی و کاهش وزن پرداختند. نتیجه چه شد؟ از آنجا که مطالعه روی عادات غذایی بسیار دشوار است، تحقیقات موفق به اثبات تأثیر خوردن صبحانه، یا هر وعده غذایی دیگر، بر افزایش متابولیسم نشده‌اند. در حقیقت آن‌ها هیچ داده‌ای پیدا نکردند که نشان دهد وعده‌های غذایی ما بر میزان کالری‌ای که در روز می‌سوزانیم، اثر دارد.
بیانیه‌ای که توسط انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، این نتیجه را بیشتر تقویت کرد. این گروه گفتند: «به نظر نمی‌رسد افزایش تعداد وعده‌های غذایی باعث افزایش قابل توجه گرمازایی ناشی از رژیم غذایی، مصرف انرژی و نرخ متابولیک در حال استراحت شود». در حقیقت خوردن وعده‌های غذایی معمولی، تأثیر مستقیمی بر تعداد کالری‌هایی که در طول روز می‌سوزانیم، ندارد.
آنچه متخصصان تغذیه در مورد اثرات خوردن این وعده غذایی بر افزایش نرخ متابولیسم می‌گویند، ممکن است شما را وسوسه کند که این حقیقت را نادیده بگیرید، زیرا منطقی به نظر می‌رسد که خوردن این وعده غذایی بتواند میزان سوخت‌وساز را افزایش دهد. و یک صبحانه سالم برای شما مفید است، درسته؟ اما حتی متخصصان تغذیه معتبر نیز در مورد کارهایی که این وعده غذایی برای کاهش وزن می‌تواند یا نمی‌تواند انجام دهد، صریح هستند.
برخی از مربیان تغذیه و دیابت توضیح می‌دهند که بسیاری از مردم فواید خوردن صبحانه را به‌اشتباه درک می‌کنند.
«خوردن صبحانه آن‌گونه که مردم دوست دارند، بر نرخ متابولیک تأثیر نمی‌گذارد. مطالعات موجود برای حمایت از خوردن صبحانه برای کاهش وزن است، نه برای افزایش کالری سوزی.»
نظر برخی از آن‌ها با اظهارات آکادمی تغذیه و رژیم‌درمانی آمریکا که توسط کالج پزشکی ورزشی آمریکا تأیید شده است، حمایت می‌شود. آن‌ها در اظهارات خود در مورد خوردن صبحانه تأیید می‌کنند: درحالی‌که خوردن صبحانه با کاهش وزن بدن مرتبط است، هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که نشان دهد خوردن این وعده غذایی می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد.

آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورم؟

اگر رژیم دارید، و نمی‌دانید چگونه برای کاهش وزن، متابولیسم خود را افزایش دهید، نگران نباشید. علوم موجود در مورد صبحانه بدین معنی نیست که باید وعده صبح را حذف کنید. این که خوردن صبحانه متابولیسم شما را افزایش نمی‌دهد به این معنی نیست که باید آن را حذف کرده یا نادیده بگیرید. قطعاً خوردن این وعده سالم و داشتن وعده‌های غذایی منظم در طول روز مزایایی دارد.
اما اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، درک اهمیت این وعده غذایی بسیار مهم است. اهمیت این وعده غذایی کمتر یا بیشتر از سایر وعده‌های غذایی نیست. آنچه مهم است میزان کالری دریافتی شما در طول روز است. برای جلوگیری از گرسنگی و پرخوری، وعده‌های غذایی سالم و کم‌کالری داشته باشید. سپس برای افزایش میزان متابولیسم و کاهش وزن مناسب، ورزش کرده و شیوه زندگی فعالی داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل