کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

انقباض فیبر عضلانی چگونه عمل می‌کند؟

انقباض عضله زمانی اتفاق می‌افتد که فیبر عضلانی یا گروه فیبرها، توسط مغز و از طریق اعصاب برای فعال کردن و افزایش فشار در عضله، سیگنال دریافت می‌کنند که به آن فعال‌سازی فیبر عضله نیز گفته می‌شود. بدن شما دارای 3 نوع مختلف عضله است که به 3 روش مختلف دچار انقباض می‌شوند.

فیبر عضله

عضلات شما از گروه‌هایی از فیبرهای عضله ساخته شده که حاوی هزاران ساختار کوچک به نام تارچه یا میوفیبریل هستند، جایی که انقباض واقعی رخ می‌دهد. در میوفیبریل‌ها دو نوع رشته پروتئینی وجود دارد- اکتین و مایوسین. اکتین رشته‌های نازک را ایجاد می‌کند. مایوسین رشته‌های ضخیم را ایجاد می‌کند و یک “موتور مولکولی” است که انرژی شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند، که باعث ایجاد نیرو و حرکت می‌شود.

این 2 پروتئین، مایوسین و اکتین، با لغزیدن در کنار یکدیگر و ایجاد کشش در هنگام انقباض عضله، با یکدیگر تعامل می‌کنند. این مکانیسم‌های مولکولی کاملاً درک نشده‌اند. این نظریه به‌عنوان “مدل لغزش رشته‌ای” شناخته می‌شود و به‌عنوان، اساسی برای درک انقباض عضلانی توسط زیست شناسان استفاده می‌شود.

نظریه لغزش رشته‌ای توضیح می‌دهد که وقتی عضله فعال می‌شود و حرکت می‌کند، این دو رشته به‌هم‌پیچیده به یکدیگر چنگ می‌زنند و یکدیگر را می‌کشند که باعث کوتاه شدن میوفیبریل می‌شود. این کوتاه شدن انقباض عضله نامیده می‌شود.

در بدن انسان 3 نوع سلول عضلانی وجود دارد:

سه نوع انقباض عضله

به سه روش می‌توان فیبر عضلانی را فعال کرد. 2 روش اجازه حرکت در عضله را می‌دهند و یک روش دیگر به‌سادگی و بدون حرکات مفصل، ایجاد کشش می‌کند. سه نوع انقباض عبارت‌اند از:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]
خروج از نسخه موبایل