کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

اهداف کاهش وزن – خود را برای موفقیت آماده کنید

اهداف کاهش وزن: خود را برای موفقیت آماده کنید - وندا

اهداف خوب برنامه‌ریزی‌شده می‌توانند به شما کمک کنند تا افکار خود را به عمل تبدیل کنید. در اینجا درباره نحوه هدف‌گذاری موفقیت‌آمیز برای کاهش وزن صحبت می‌کنیم.
اهداف کاهش وزن می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. اهداف کاهش وزن واقع‌بینانه و برنامه‌ریزی‌شده شما را متمرکز و با انگیزه نگه می‌دارد. آن‌ها هم‌زمان با گذار به یک سبک زندگی سالم، برنامه‌ای برای تغییر ارائه می‌دهند.
اما همه اهداف کاهش وزن مفید نیستند. اهداف غیر واقعی و بیش از حد تهاجمی کاهش وزن می‌تواند تلاش‌های شما را تضعیف کند. از نکات زیر برای ایجاد اهدافی استفاده کنید که به کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی شما کمک می‌کند.

روی اهداف فرآیندی تمرکز کنید

اهداف کاهش وزن می‌تواند بر نتایج یا فرآیند تمرکز داشته باشد. یک هدف نتیجه‌گرا، چیزی که امیدوارید در پایان به آن برسید، ممکن است کاهش وزن معینی باشد. در حالی‌که این هدف ممکن است به شما یک نقطه را نشان دهد، اما به نحوه رسیدن به آن نمی‌پردازد.
هدف فرآیندی گامی ضروری برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب است. به‌عنوان‌ مثال، یک هدف فرآیندی ممکن است خوردن پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز، 30 دقیقه پیاده‌روی در روز، یا نوشیدن آب در هر وعده غذایی باشد. اهداف فرآیندی ممکن است به‌ویژه برای کاهش وزن مفید باشند، زیرا شما بر روی تغییر رفتارها و عاداتی تمرکز می‌کنید که برای کاهش وزن ضروری هستند.

اهداف هوشمندانه را تعیین کنید

یک استراتژی هدف‌گذاری خوب، چک‌لیست هدف هوشمندانه است. مطمئن شوید که اهداف کاهش وزن شما، چه یک هدف فرآیندی یا یک هدف نتیجه‌گرا، معیارهای زیر را دارد:

اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت

 

اهداف بلندمدت به شما کمک می‌کند تا روی تصویر بزرگ تمرکز کنید. آن‌ها می‌توانند تفکر شما را از صرف رژیم غذایی به ایجاد تغییرات در سبک زندگی تغییر دهند. اما ممکن است اهداف بلندمدت خیلی سخت یا خیلی دور به نظر برسند. ممکن است از تقسیم یک هدف بلندمدت به مجموعه‌ای از اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت سود ببرید.
اگر هدف شما از دست دادن 7 کیلوگرم در سه ماه است، ممکن است آن را به اهداف جداگانه برای هرماه تقسیم کنید، شاید 3 کیلوگرم برای ماه اول و 2 کیلوگرم برای هرماه باقیمانده چون کاهش وزن اولیه اغلب سریع‌تر است. یک مثال از هدف فرآیندی ممکن است 30 دقیقه پیاده‌روی در روز باشد. اگر در حال حاضر اصلاً به‌طور منظم پیاده‌روی نمی‌کنید، ممکن است بخواهید به مدت دو هفته روزی 15 دقیقه پیاده‌روی کنید و سپس هر هفته پنج دقیقه به پیاده‌روی خود اضافه کنید.

عقب‌گردها را بپذیرید

شکست بخشی طبیعی از تغییر رفتار است. هر کسی که با موفقیت در زندگی خود تغییراتی ایجاد می‌کند، شکست‌هایی را تجربه کرده است. بهتر است انتظار آن را داشته باشید و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنید. شناسایی موانع احتمالی، برای مثال یک وعده غذایی بزرگ در تعطیلات یا یک مهمانی اداری و ایده‌پردازی استراتژی‌های خاص برای غلبه بر آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید یا به مسیر خود بازگردید.

اهداف کاهش وزن خود را در صورت نیاز مجدداً ارزیابی و تنظیم کنید

با پیشرفت در برنامه کاهش وزن، مایل به تغییر اهداف خود باشید. اگر از کارهای کوچک شروع کردید و به موفقیت رسیدید، ممکن است آماده باشید تا چالش‌های بزرگ‌تری را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که باید اهداف خود را طوری تنظیم کنید که با سبک زندگی جدیدتان مطابقت داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل