کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

تعداد سلول‌های چربی شما در طول زندگی ثابت می‌ماند

سلول‌های چربی

سلول های چربی

به گفته محققان، تعداد سلول‌های چربی که در طول زندگی شما وجود دارد، بدون توجه به این که رژیم می‌گیرید یا نه، لاغر هستید یا چاق، نسبتاً ثابت می‌ماند. طبق مقاله منتشر شده در Nature، ما به‌طور مداوم سلول چربی جدیدی ایجاد می‌کنیم تا جایگزین سلول های چربی در حال تجزیه شوند. دانشمندان همچنین نشان داده‌اند که افراد چاق این کار را نسبت به افراد لاغر با سرعت بیشتری انجام می‌دهند. سلول‌های چربی افراد چاق با سرعت بیشتری می‌میرند و با سرعت یکسانی ایجاد می‌شوند.

به‌طورکلی اعتقاد بر این است که انسان بالغ نمی‌تواند سلول‌های چربی جدید ایجاد کند. ما تاکنون فکر می‌کردیم که سلول چربی فقط و به‌سادگی با افزودن چربی‌های بیشتر به سلول موجود، به‌منظور تنظیم وزن بدن، توده چربی خود را افزایش می‌دهند، این مسئله درست است، اما پایان ماجرا نیست. اخیراً تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، نشان داده که انسان بالغ بدون در نظر گرفتن وضعیت وزن بدن، جنس یا سن خود به‌طور مداوم سلول چربی جدید تولید می‌کند.
یکی از استادان دپارتمان پزشکی گفته است: «تعداد کل سلول‌های چربی در بدن در طول زمان ثابت است. زیرا ساخت سلول‌های جدید با شکسته شدن این سلول‌های موجود در اثر مرگ سلول، متعادل است.

این مطالعه از ترکیب دو روش منحصربه‌فرد استفاده کرد:

  1. دانشمندان توانستند سن سلول چربی در بدن را با اندازه‌گیری پیوستگی رادیواکتیویته از اطراف DNA این سلول‌ها، تعیین کنند.
  2. آن‌ها توده سلول چربی را در رابطه با مقدار کامل بافت چربی در تعداد بسیار زیادی از افرادی که وزن بدنشان با یکدیگر بسیار متفاوت بود، مقایسه کردند.

تولید سلول چربی

دانشمندان دریافتند که افراد چاق سالانه تقریباً 2 برابر افراد لاغر سلول چربی جدید تولید می‌کنند. آن‌ها همچنین دریافتند که مرگ سلول‌های چربی در میان افراد چاق 2 برابر بیشتر از افراد لاغر اتفاق می‌افتد. حتی اگر افراد چاق مورد مطالعه مقدار قابل توجهی وزن کم کنند، تعداد کل سلول‌های چربی در بدن ثابت می‌ماند، اما اندازه تک‌تک این سلول‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
دانشمندان می‌گویند یافته‌های این مطالعه می‌تواند هدف جدیدی برای درمان چاقی ارائه دهد. اگر بتوانیم به سیگنال‌ها و ژن‌های این سلول‌ها حمله کنیم و تشکیل چنین سلول‌های جدیدی را کنترل کنیم، می‌توانیم چاقی را مؤثرتر درمان کنیم.

براساس نظر متخصصان، نتایج توضیح می دهد که چرا حفظ وزن پس از لاغری بسیار دشوار است. سلول‌های چربی جدید تولیدشده در حین و پس از کاهش وزن باید به‌سرعت چربی‌های خود را پر کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
خروج از نسخه موبایل