کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

سلولیت چیست و چگونه درمان می‌شود؟

سلولیت چیست و چگونه درمان می‌شود؟

آیا روی لگن، ران و باسن خود ناهمواری و برآمدگی دارید؟ این امر ممکن است نشانه سلولیت باشد. سلولیت زمانی رخ می‌دهد که چربی زیر پوست توسط نوارهای بافت همبند به طرف بافت‌های عمیق، پایین کشیده می‌شود. این امر باعث ایجاد یک سطح ناهموار می‌شود.

سلولیت معمولاً در نواحی زیر مشاهده می‌شود:

سلولیت به دلیل توزیع متفاوت چربی، عضله و بافت همبند، در زنان بیشتر از مردان رخ می‌دهد. تصور می‌شود که 80 تا 90 درصد زنان تحت‌تأثیر سلولیت با درجات مختلف قرار می‌گیرند. سلولیت مضر نیست.

علت ایجاد سلولیت چیست؟

سلولیت در اثر تجمع چربی در زیر پوست ایجاد می‌شود. برخی از زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سلولیت هستند. میزان سلولیت و میزان به چشم آمدن آن می‌تواند به ژنتیک، درصد چربی بدن و سن وابسته باشد. ضخامت پوست هم در ظاهر سلولیت تأثیرگذار است. افراد با هر نوع بدن و وزن می‌توانند به سلولیت مبتلا شوند.
توزیع چربی در زنان قابل مشاهده‌تر از مردان است. رشته‌های کلاژن بین پوست و عضله، چربی زیر پوست را به چند قسمت تقسیم می‌کنند. با افزایش سن و نازک شدن پوست و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی، سلولیت بیشتر دیده می‌شود. این امر بافت پیوندی مواج زیر پوست را نمایان می‌کند.

سلولیت ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

آیا درمان‌های موضعی مؤثر هستند؟

درمان‌های موضعی ممکن است کمک کنند تا سلولیت کمتر به چشم بیاید، اما اثرات آن‌ها طولانی‌مدت نیست. باید برای حفظ نتیجه، هر روز مواد دارویی را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. گفته می‌شود که کرم‌ها باعث سفت شدن پوست می‌شوند و این باعث می‌شود پوست صاف‌تر و منسجم‌تر به نظر برسد و در نتیجه سلولیت کمتر به چشم بیاید.
با این حال، کرم‌ها سلولیت را از بین نمی‌برند. به‌جای آن به‌طور موقت ظاهر آن را بهبود می‌دهند. سلول‌های چربی هنوز زیر پوست وجود دارند.
یک ماده رایج در کرم‌های موضعی سلولیت، کافئین است. کافئین باعث افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر می‌شود و به‌عنوان ادرارآور عمل می‌کند. این امر می‌تواند محتوای آب درون چربی را تغییر دهد که ممکن است میزان قابل مشاهده بودن سلولیت را کاهش دهد.
محصولات حاوی 3/0 درصد رتینول می‌توانند با افزایش ضخامت لایه خارجی پوست، ظاهر سلولیت را بهبود دهند. شما باید برای دیدن نتیجه به مدت 6 ماه یا بیشتر از کرم استفاده کنید. رتینول می‌تواند باعث حساسیت‌های پوستی مانند خشکی، قرمزی و پوسته­‌پوسته شدن پوست شود. همچنین می‌تواند شما را نسبت به خورشید حساس کند.
تحقیقات پیرامون کرم‌های سلولیت نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. یک مطالعه در سال 2011 اظهار داشت که یک کرم سلولیت هنگامی که همراه با توصیه‌های غذایی شخصی استفاده شود، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. تصور می‌شود که این کرم فواید رژیم غذایی کنترلی را در کاهش میزان سلولیت افزایش می‌دهد.
کرم‌های بدون نسخه و با نسخه بسیاری در بازار برای سلولیت وجود دارد. اگر قصد استفاده از این محصولات را دارید، همیشه ابتدا روی یک ناحیه کوچک از پوست امتحان کنید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنش حساسیتی مشاهده می‌کنید یا نه.

روش‌های پزشکی برای کاهش سلولیت

اقدامات پزشکی زیر می‌تواند توسط پزشک یا متخصص پوست برای کاهش سلولیت انجام شود. پزشکتان می‌تواند در تعیین بهترین روش درمانی به شما کمک کند.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یا کول‌اسکالپت یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن سلولیت، از طریق فلج کردن سلول‌های چربی زیر پوست است. این کار باعث می‌شود سلول‌های چربی از هم جدا شده و محتوای آن‌ها توسط بدن جذب شوند. چندین روش درمانی برای حل کردن این چربی لازم است. این روش به 3 تا 4 ماه زمان برای کاهش قابل توجه سلولیت نیاز دارد.

فراصوت

فراصوت یک روش غیرتهاجمی است که از امواج صوتی برای هدف قرار دادن و از بین بردن چربی‌های شکم و ران‌ها استفاده می‌کند. مشاهده نتیجه 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. توصیه می‌شود روش فراصوت را با سایر روش‌های درمانی ترکیب کنید.
همچنین می‌توانید از روش فراصوت برای اندازه‌گیری میزان تأثیرگذاری سایر روش‌های درمانی روی سلولیت استفاده کنید.

سلفینا

سلفینا یک روش غیر جراحی است. در این روش، از یک سوزن برای از هم گسستن نوارهای محکم زیر پوست، برای از بین بردن سلولیت در ران و باسن استفاده می‌شود. نتایج در کمتر از 3 روز مشاهده می‌شود و می‌تواند تا 3 سال ماندگار باشد.

امواج آکوستیک

این روش درمانی برای کاهش سلولیت ایجاد شده است. این روش با ایجاد ارتعاش در بافت همبند، در مناطقی از بدن که در معرض سولیت هستند، کار می‌کند. این کار به تحریک و افزایش تولید کلاژن، بهبود ظاهر، بافت و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
برای دیدن نتایج، به چندین روش درمانی نیاز است.

درمان‌های لیزر و فرکانس رادیویی

این روش‌های درمانی از ماساژ بافت با ترکیبی از فناوری فرکانس رادیویی، نور مادون قرمز و انرژی لیزر دیود برای درمان سولیت استفاده می‌کنند. از گرما و ساکشن هم ممکن است استفاده شود.
سلولاز یکی از انواع لیزردرمانی است که نوارهای محکم زیر پوست که باعث سلولیت می‌شوند را از بین می‌برد. این روش ممکن است پوست شما را ضخیم‌تر کند. بهبودها پس از یک سری درمان دیده می‌شوند و می‌توانند تا 6 ماه یا بیشتر ماندگار باشند.

آزادسازی دقیق بافت به کمک خلأ

این روش نوارهای محکم زیر پوست را با دستگاهی حاوی تیغه‌های کوچک از هم جدا می‌کند. نوارها بریده می‌شوند و به بافت‌ها اجازه می‌دهند تا به سمت بالا حرکت کنند و گودی پوست را پر کنند.
نتایج این روش ممکن است تا 3 سال ماندگار باشند.

کربوکسی‌تراپی

در این روش، یک تکنسین کربن‌دی‌اکسید را دقیقاً زیر پوست وارد می‌کند. این کار باعث افزایش جریان خون در منطقه می‌شود که ممکن است ظاهر سلولیت را بهبود دهد. ممکن است دچار احساس ناراحتی و کبودی موقت شوید.
ممکن است پس از 7 تا 10 درمان، نتیجه را مشاهده کنید.

میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم از آلومینیوم اکسید یا کریستال نمک برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود. این ذرات ریز پوست را به‌آرامی لایه‌برداری کرده و سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌کنند. شما به چندین درمان نیاز خواهید داشت.

اندرمولوژی

اندرمولوژی یک روش درمانی است که در آن زمانی که پوست شما توسط یک دستگاه کشیده شده است، ماساژ عمیق دریافت می‌کنید. برای دیدن نتیجه به چند جلسه درمان نیاز دارید. نتیجه ممکن است تا 12 ماه ماندگاری داشته باشد. ممکن است کبودی‌هایی نیز در ناحیه انجام اندرمولوژی ایجاد شود.

درمان‌های خانگی برای کاهش سلولیت

چندین روش درمان خانگی رایج برای درمان سلولیت وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها فاقد شواهد علمی هستند. این درمان‌های خانگی باید به عنوان بخشی از یک برنامه مراقبت از خود انجام شوند تا باعث داشتن سبک زندگی سالم و عادت کردن به ورزش شوند.

ورزش

ورزش می‌تواند به شما در کاهش چربی بدن کمک کند، چیزی که باعث می‌شود سلولیت کمتر به چشم آید. برنامه تمرینی را انتخاب کنید که ترکیبی از ایروبیک و تمرینات استقامتی باشد. این به شما کمک خواهد کرد تا چربی بدن را بسوزانید و ماهیچه‌ها را تقویت کنید. بدن عضلانی، صاف‌تر و محکم‌تر ظاهر می‌شود.
برنامه تمرینی روتینی داشته باشید که روی مناطقی از بدنتان که مستعد سلولیت است، تمرکز کند.

برس خشک

گفته می‌شود این روش باعث تحریک جریان خون و لنف، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تحریک رشد سلول‌های جدید می‌شود. این روش ممکن باعث مسمومیت‌زدایی و تحریک سیستم عصبی شود.
یک لیف طبیعی (گیاهی) یا برس مخصوص بدن را به مدت حداکثر 5 دقیقه، به‌آرامی روی پوست خشک بکشید. می‌توانید این کار را از پاها شروع کرده و به سمت بالا حرکت دهید. از حرکات دورانی برای این کار استفاده کنید. این کار بهتر است قبل از استحمام انجام شود.

تفاله قهوه

استفاده از تفاله قهوه به‌عنوان لایه‌بردار راهی محبوب برای از بین بردن سلول‌های مرده، تشویق سلول‌های جدید برای رشد و سفت شدن پوست است. شما می‌توانید تفاله قهوه را به‌تنهایی و یا مخلوط با روغن نارگیل، روغن زیتون یا شکر استفاده کنید. تفاله‌ها را به‌آرامی برای چند دقیقه روی ناحیه‌ی دارای سلولیت بمالید. همچنین می‌توانید قبل از شستشو مواد را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید.
تفاله‌های قهوه ممکن است ناهمواری‌ها را کاهش دهد، گردش خون را تحریک کند و جریان لنف را تقویت کند. با این حال هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. روزی 3 مرتبه و هر مرتبه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنید. یا از محلول سرکه سیب و آب، به میزان مساوی، استفاده کنید و آن را روی پوست بمالید.

تغییر سبک زندگی

رژیم شما ممکن است روی سلولیت اثر بگذارد، بنابراین داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در حفظ وزن سالم به شما کمک کند. مصرف غذاهای فرآوری شده و پر شکر را که می‌توانند باعث تجمع سموم و چربی در بدن شوند، کاهش دهید و میزان فیبر دریافتی را افزایش دهید.
کمبود آب بدن می‌تواند باعث شود سلولیت بیشتر به چشم بیاید. آب بدن شما را شستشو می‌دهد و سمومی که باعث سلولیت می‌شوند را از بین می‌برد. میزان آب دریافتی خود را افزایش دهید. توصیه می‌شود که بانوان حداقل 2.7 لیتر مایعات در طول روز بنوشند.
سم‌زدایی بدن می‌تواند با کاهش سمومی که منجر به سلولیت می‌شوند، سلولیت را کاهش دهد. سعی کنید میزان سمومی که از طریق رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم وارد بدنتان می‌شود را از بین ببرید یا به میزان قابل توجهی کاهش دهید. این کار شامل پرهیز از کارهایی مانند استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های مضر می‌شود.

جمع‌بندی

برای درمان سلولیت ابتدا روی روش‌های طبیعی تمرکز کنید. ورزش منظم و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به بهبود ظاهر کلی سلولیت کمک کند.
با یک کلینیک لاغری معتبر در مورد نتیجه دلخواه و گام‌هایی که قصد دارید بردارید، صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند در تشخیص مؤثرترین روش به شما کمک کنند. هزینه و عوارض جانبی نیز باید در نظر گرفته شوند.

اگر تمام روش‌های لاغری را امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید

کلینیک لاغری وندا شما را بدون رژیم، بدون ورزش و بدون عوارض، و با ضمانت‌نامه کتبی به اندام دلخواهتان می‌رساند

نمونه قبل و بعد 14

نمونه قبل و بعد 13

نمونه قبل و بعد 17

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
خروج از نسخه موبایل