کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

پرسش‌های رایج درباره کاهش وزن

پرسش‌های رایج درباره کاهش وزن

کاهش وزن، کار آزاردهنده و خسته‌کننده‌ای است. باید مواد غذایی سالم بخورید، ورزش کنید و سپس صبر کنید. و صبر کنید و صبر کنید و گاهی بیشتر صبر کنید. گاهی پیشرفت کمی می‌بینید و در مواقع دیگر انگار اتفاقی نمی‌افتد. پس اگر ورزش می‌کنید و مراقب کالری‌هایی که می‌خورید هستید، چرا عدد ترازو تغییری نمی‌کند؟

چه زمانی کاهش وزن شروع می‌شود؟

پاسخ کوتاه: پاسخی قطعی برای این پرسش وجود ندارد چون عناصر بسیاری در کاهش وزن دخیل هستند و هر فرد تجربه‌ای متفاوت دارد. اگر با رژیم و ورزش، کالری‌های خود را تا 500 کالری در روز کاهش دهید و هرروز این برنامه را اجرا کنید از نظر تئوری، هر هفته حدود 500 گرم وزن کم می‌کنید. اما عوامل دیگری هم در کاهش وزن دخیل هستند که برخی از آن‌ها را نمی‌توان کنترل کرد ازجمله جنس، متابولیسم، وزن، سن، سطح تناسب اندام و عوامل موروثی. خیلی دشوار است که منتظر بمانیم تا بدنمان طبق زمان‌بندی خود واکنش نشان دهد اما دقیقاً کاری است که باید انجام دهیم و به موارد زیر کمک می‌کند:

چرا نمی‌توان از شکم و ران­ها خلاص شد؟

بسیاری از افراد حتی وقتی چربی بدنشان را از دست می‌دهند متوجه می‌شوند که انگار برخی مناطق بدن لاغر نمی‌شوند (مثلاً شکم، باسن و ران­ها). اگر برای به دست آوردن شکم سیکس پک، هزاران بار درازونشست می‌زنید، به یاد داشته باشید:

کاهش وزنتان متوقف شده… چه اشتباهی مرتکب شدید؟

پلاتو برای همه اتفاق می‌افتد. وقتی یک ورزش را مدام تکرار می‌کنید، بدنتان به آن عادت می‌کند و آن حرکت اثرش کاهش می‌یابد. اگر به مرحله پلاتو رسیده‌اید، ایده‌های زیر را امتحان کنید:

چرا ماه‌هاست که ورزش می‌کنید اما وزنتان افزایش می‌یابد؟

اگر از ترازو استفاده می‌کنید، می‌توانیم پیشنهاد کنیم که آن را کنار بگذارید و از روش‌های دیگر پیگیری پیشرفت استفاده کنید؟ ترازو نمی‌تواند آنچه به دست می‌آورید یا از دست می‌دهید را نشان دهد. اگر یک برنامه کامل را دنبال می‌کنید، درواقع در حال به دست آوردن عضله هستید نه چربی.

وقتی نتیجه‌ای به دست نمی‌آوریم چگونه ادامه دهیم؟

تمرکز بر کاهش وزن مطمئناً آزاردهنده و خسته‌کننده است. فکر نکردن به کاهش وزن و تمرکز بر مزایای دیگر شاید در زمان‌های سخت برایتان امیدبخش باشد. برخی مزایای ورزش کردن عبارت‌اند از:

اگر از عدم نتیجه‌گیری، پلاتو یا معضلات دیگر کاهش وزن خسته شده‌اید، به خاطر داشته باشید که کاهش وزن زمان‌بر است و نیاز به صبر و تداوم دارد. ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا تغییرات قابل توجه مشاهده شوند پس وقتی احساس ناامیدی می‌کنید، فراموش نکنید که آنچه شما امروز انجام می‌دهید، کیفیت آینده زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل