کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

چگونه می‌توانم افتادگی پوست پس از کاهش وزن را از بین ببرم؟

چگونه می‌توانم افتادگی پوست پس از کاهش وزن را از بین ببرم؟

اگر در از دست دادن مقدار زیادی وزن موفق بوده‌اید، احتمالاً دچار شل شدن یا افتادگی پوست شده‌اید. شما تنها نیستید، زیرا شل شدن یا افتادگی پوست یک مشکل رایج پس از کاهش وزن زیاد (45 کیلوگرم یا بیشتر) در مدت‌زمان کوتاه است. با گذشت زمان، ممکن است بهبودهایی در قابلیت ارتجاعی پوست خود مشاهده کنید، اما شاید برخی افراد برای از بین بردن پوست اضافی به جراحی پوست نیاز داشته باشند.

چه عواملی روی قابلیت ارتجاعی پوست شما اثر می‌گذارند؟

عواملی که در شل شدن پوست هنگام کاهش وزن اثر می‌گذارند عبارتند از:

  • سن: هر چه سن شما بالاتر می‌رود، قابلیت ارتجاعی پوست شما کمتر می‌شود.
  • مقدار وزنی که از دست میدهید: کاهش 45 کیلوگرم وزن یا بیشتر، به‌طور معمول باعث آویزان شدن بیشتر پوست می‌شود.
  • ژنتیک: ژن‌ها بر حفظ میزان سفتی و استحکام پوست، با افزایش سن تأثیر می‌گذارند. برخی افراد بیشتر از سایرین در معرض افتادگی پوست قرار دارند.
  • چه مدتی اضافه‌وزن داشتهاید: اگر مدت‌زمان زیادی اضافه‌وزن داشتید، ممکن است پوست شما پس از کاهش وزن نتواند به فرم کوچک‌تر خود برگردد.
  • با چه سرعتی وزن خود را کاهش دادید: وقتی که خیلی سریع وزن کم می‌کنید، مثلاً با جراحی، پوست شما زمان لازم برای بازیابی حالت ارتجاعی را ندارد. در نتیجه شل می‌شود.
  • تغذیه و مصرف آب: اگر تغذیه متعادل نداشته باشید و میزان مناسب از ویتامین‌ها و مواد معدنی (خصوصاً ویتامین ث و ای) دریافت نکنید و هیدراته نمانید، پوست شما سالم و سفت نمی‌ماند.
  • استعمال دخانیات: استعمال دخانیات می‌تواند روند پیری پوست شما را تسریع کند.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب: قرار داشتن در معرض آفتاب در گذشته، حال و آینده، می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

چگونه از شل شدن یا افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

با توجه به این‌که در صورت کاهش وزن زیاد، نمی‌توانید به‌طور کامل از افتادگی پوست جلوگیری کنید، پس کاهش وزن آرام بهترین راه برای جلوگیری از افتادگی زیاد پوست است.

بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند هفته‌ای نیم تا یک کیلوگرم وزنتان را کاهش دهید. این مقدار در ماه بین 2 تا 4 کیلوگرم می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا بیش از عضله، چربی از دست دهید و به پوست شما اجازه می‌دهد تا خود را با کاهش وزن هماهنگ و تنظیم کند.

چگونه پوست شل را سفت کنیم؟

از آنجا که همه انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، هر فردی پس از کاهش وزن پاسخ متفاوتی دریافت می‌کند. برخی افراد ممکن است به‌سرعت به حالت قبل برگردند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است برای رهایی از پوست اضافی به پیکرتراشی روی آورند. جراحی پیکرتراشی یک جراحی گران و سخت است که به زمان بهبودی زیادی نیاز دارد.
متخصصان جراحی پلاستیک توصیه می‌کنند که پس از کاهش وزن حداقل یک سال صبر کنید، تا قبل از انجام جراحی پلاستیک وزن شما پایدار و ثابت شود.
شاید بتوانید با گزینه‌های دیگر مانند ورزش و رژیم غذایی سالم، تغییراتی ایجاد کنید. یک برنامه تمرینی قدرتی و مناسب برای قلب می‌تواند به کاهش چربی هنگام عضله‌سازی کمک کند. هنگامی‌که عضله می‌سازید، می‌توانید ظاهر پوست خود را بهبود بخشید و برخی از افتادگی‌ها را کاهش دهید.

اگر به دلیل ترس از افتادگی پوست از لاغر شدن می‌ترسی

کلینیک لاغری وندا شما را بدون جراحی، بدون رژیم، بدون ورزش و بدون عوارضی مانند شل شدگی و افتادگی پوست، و با ضمانت‌نامه کتبی به اندام دلخواهتان می‌رساند

نمونه قبل و بعد 3

نمونه قبل و بعد 15

نمونه قبل و بعد 4

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل