کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

آشنایی با ۱۴ راه سریع برای چربی سوزی

آشنایی با ۱۴ راه سریع برای سوزاندن چربی

چه به‌قصد سلامت عمومی‌تان باشد چه به‌قصد خوش‌اندام شدن، چربی سوزی کار بسیار دشواری است. علاوه بر رژیم غذایی و ورزش، عوامل مختلفی در کاهش وزن و سوزاندن چربی مؤثر است.

خوشبختانه راه‌های ساده‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند، چربی‌سوزی بدن خود را به‌سرعت و به‌آسانی افزایش دهید. در ادامه به ۱۴ راه عالی برای سوزاندن سریع چربی و کاهش وزن اشاره می‌کنیم.

۱. تمرینات قدرتی را شروع کنید

تمرینات قدرتی به ورزش‌ها و حرکاتی گفته می‌شود که از شما می‌خواهد عضلات خود را در برابر مقاومت منقبض کنید. این حرکات باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها و بالا رفتن قدرت آن‌ها می‌شود.

رایج‌ترین تمرینات قدرتی شامل بالا بردن وزنه‌ها در طول زمان برای کسب ماهیچه‌های قدرتمند است.

تحقیقات نشان داده است که تمرینات قدرتی مزایای زیادی برای سلامت بدن دارند ازجمله باعث سوزاندن چربی می‌شوند.

در یکی از تحقیقات، استفاده از تمرینات قدرتی باعث کاهش چربی احشایی در ۷۸ نفر مبتلا به سندرم متابولیک شد. چربی احشایی نوعی چربی خطرناک است که اندام‌های شکم را احاطه می‌کند.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان‌دهنده‌ی آن است که ۱۲ هفته تمرین قدرتی همراه با ورزش هوازی در کاهش چربی بدن و چربی شکم مؤثرتر از ورزش هوازی به‌تنهایی است.

تمرینات مقاومتی همچنین می‌تواند به حفظ توده بدون چربی بدن کمک کند که این امر باعث افزایش کالری سوزی بدن در حالت استراحت می‌شود.

بر اساس یک بررسی انجام‌شده، ۱۰ هفته تمرین مقاومتی مداوم می‌تواند کالری سوزی بدن در حالت استراحت را ۷ درصد افزایش دهد و باعث کاهش چربی به اندازه ۴ پوند یا 1.8 کیلوگرم شود.

انجام ورزش با وزنه یا حتی با استفاده از وزن بدن و وسایل بدن‌سازی چند روش آسان برای شروع تمرینات قدرتی و مقاومتی است. اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه‌ی مطلوب و اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از تمرینات EMS استفاده کنید.

خلاصه

تأیید شده است که تمرینات قدرتی باعث افزایش مصرف انرژی در حالت استراحت و کاهش چربی شکم می‌شود، به‌ویژه هنگامی‌که با ورزش‌های هوازی همراه باشد.

۲. رژیم غذایی با پروتئین بالا

گنجاندن مواد غذایی حاوی پروتئین بالا در رژیم غذایی راهی مؤثر برای کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی است. در حقیقت مطالعات متعدد نشان می‌دهد، مصرف بیشتر مواد غذایی دارای پروتئین بالا، ریسک چربی دور شکم را کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه مشخص شده است که استفاده از رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به حفظ توده عضلانی و متابولیسم در طی کاهش وزن کمک کند.

افزایش مصرف پروتئین می‌تواند باعث افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و درنتیجه کاهش کالری دریافتی شود که به کاهش وزن کمک می‌کند.

سعی کنید هرروز چند وعده غذای پرپروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید تا چربی سوزی تقویت شود. از غذاهای غنی از پروتئین می‌توان به گوشت، غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، حبوبات و محصولات لبنی اشاره کرد.

خلاصه

مصرف پروتئین بیشتر می‌تواند به کاهش چربی ناحیه شکم کمک کند. به‌طور کلی افزایش مصرف پروتئین باعث کاهش اشتها، در نتیجه کاهش کالری دریافتی و حفظ توده عضلانی شود.

3. خواب کافی

جالب است بدانید که کمی زودتر رفتن به رختخواب، یا کمی دیرتر بیدار شدن هنگام صبح می‌تواند به تقویت چربی سوزی کمک کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند.

مطالعات متعددی ارتباط بین خواب کافی و کاهش وزن را تأیید کرده است.

در یکی از مطالعات که روی ۶۸۱۸۳ زن انجام شده است، افرادی که در مدت ۱۶ سال شب‌ها پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند، از کسانی که هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند، بیشتر چاق می‌شوند.

مطالعه دیگری روی ۲۴۵ زن در یک برنامه شش‌ماهه کاهش وزن نشان داد کیفیت بهتر خواب و داشتن حداقل ۷ ساعت خواب شبانه، احتمال کاهش وزن را ۳۳ درصد افزایش می‌دهد.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون‌های گرسنگی شود که درنتیجه باعث افزایش اشتها و بالا رفتن خطر چاقی می‌شود.

اگرچه هرکسی به میزان متفاوتی از خواب نیاز دارد، اما بیشتر مطالعات تأیید کرده‌اند که داشتن حداقل ۷ ساعت خواب در شب بیشترین مزایا را برای کاهش وزن خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید، اگر برای خوابیدن مشکل دارید، مصرف کافئین را کاهش دهید و پیش از رفتن به رختخواب از وسایل الکترونیکی مانند گوشی و تبلت استفاده نکنید. به این ترتیب یک چرخه خواب سالم خواهید داشت.

خلاصه

داشتن خواب کافی می‌تواند با کاهش اشتها و احساس گرسنگی همراه باشد که این موضوع خطر افزایش وزن را کاهش خواهد داد.

۴. اضافه کردن سرکه به رژیم غذایی

سرکه به داشتن خواص تقویت‌کننده سلامت بدن مشهور است. تحقیقات نشان داده است، سرکه علاوه بر تأثیر بالقوه در سلامت قلب و کنترل قند خون می‌تواند به سوزاندن چربی‌های اضافه هم کمک کند.

در یکی از مطالعات مشخص شد، مصرف روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (معادل ۱۵ الی ۳۰ میلی‌لیتر) سرکه در طول یک دوره ۱ هفته‌ای باعث کاهش وزن بدن، چربی دور شکم و اندازه دور کمر خواهد شد.

همچنین مصرف سرکه باعث افزایش احساس سیری و درنتیجه کاهش اشتها می‌شود. در مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، مشخص شد افزودن سرکه به رژیم غذایی به‌طور میانگین میزان کالری دریافتی را تا ۲۷۵ کالری در روز کاهش می‌دهد.

اضافه کردن سرکه به رژیم غذایی کار دشواری نیست، برای مثال برخی افراد سرکه سیب را با آب رقیق می‌کنند و به‌عنوان نوشیدنی چند بار در روز همراه وعده‌های غذایی می‌نوشند. اگر تمایلی به نوشیدن سرکه به‌صورت مستقیم ندارید می‌تواند از آن در سس و به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

خلاصه

سرکه می‌تواند به افزایش احساس سیری، کاهش کالری دریافتی و کاهش چربی بدن کمک کند.

۵. مصرف چربی‌های سالم

شاید کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد که مصرف چربی باعث کاهش وزن بدن شما شود، اما در حقیقت استفاده از چربی‌های سالم می‌تواند به احساس سیری کمک کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند.

هضم چربی در بدن مدتی طول می‌کشد و به کند شدن تخلیه معده کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش اشتها و احساس گرسنگی در فرد شود.

در یک مطالعه نشان داده شد استفاده از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از چربی‌های سالم شامل روغن زیتون و آجیل در مقایسه با یک رژیم کم‌چربی با احتمال کاهش وزن بیشتری همراه است.

در مطالعه دیگری که در این زمینه انجام شد، مشخص شد افرادی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر) روغن نارگیل استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که روغن سویا مصرف می‌کنند، چربی شکمی بیشتری از دست می‌دهند.

در همین حال، در مطالعات انسانی و حیوانی مشخص شده است که مصرف انواع ناسالم چربی مانند چربی‌های ترانس بالا باعث افزایش چربی بدن، دور کمر و چربی شکم می‌شود.

روغن زیتون، روغن نارگیل، آوکادو، آجیل و دانه‌ها فقط چند نمونه از انواع سالم چربی است که می‌تواند تأثیر مثبتی در چربی سوزی داشته باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که چربی‌های سالم هم کالری زیادی دارند، بنابراین میزان متوسطی از این چربی‌ها را مصرف کنید. به‌جای اینکه در کل چربی بیشتری بخورید، سعی کنید چربی‌های ناسالم در رژیم غذایی خود را با چربی سالم جایگزین کنید.

خلاصه

چربی به‌آرامی در بدن هضم می‌شود، بنابراین مصرف آن می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. مصرف بیشتر چربی‌های سالم با کاهش احتمال افزایش وزن و کاهش چربی شکم همراه است.

۶. نوشیدنی‌های سالم بیشتری بنوشید

حذف کردن نوشیدنی‌هایی غنی از شکر با نوشیدنی‌های سالم یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش چربی سوزی است. نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و سودا مملو از کالری بوده و ارزش غذایی کمی دارند.

محدود کردن مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند به کاهش کالری دریافتی شما کمک کند و از افرایش سایز دور کمر شما جلوگیری کند.

توصیه می‌شود به‌جای آن‌ها، نوشیدنی‌های بدون کالری مانند آب یا چای سبز را انتخاب کنید.

در یک مطالعه کوچک و در یک دوره ۱۲ هفته‌ای مشخص شد، نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب قبل از خوردن یک وعده غذایی به‌طور میانگین باعث کاهش ۲ کیلوگرم وزن خواهد شد.

چای سبز هم گزینه بسیار مناسبی است، چای سبز حاوی کافئین و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که هر دو مورد می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن و درنتیجه افزایش چربی سوزی کمک کند.

به‌عنوان مثال در یک مطالعه در گروه ۱۲ نفره از بزرگ‌سالان مشخص شد عصاره چای سبز در مقایسه با داروهای چربی سوز، ۱۲ درصد نتیجه بهتری دارد.

جایگزین کردن تنها یک یا دو وعده نوشیدنی پرکالری با یک لیوان آب یا یک فنجان چای سبز یک راه ساده برای افزایش چربی سوزی بدن است.

خلاصه

نوشیدنی‌های حاوی قند می‌تواند با احتمال افزایش چربی شکم مرتبط باشند. در طرف دیگر تأیید شده است که چای سبز و آب باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود.

۷. اضافه کردن فیبر

فیبرها آب را جذب می‌کنند و به‌آرامی در طول دستگاه گوارش حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

بر اساس مطالعات افزایش مصرف غذاهای غنی از فیبر می‌تواند از افزایش وزن و تجمع چربی جلوگیری کند.

در مطالعه دیگری که ۱۱۱۴ بزرگ‌سال در یک دوره ۵ ساله انجام شد نشان می‌دهد به ازای هر ۱۰ گرم افزایش فیبر در روز ۳/۷ درصد چربی سوزی افزایش پیدا می‌کند. حتی بدون هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا انجام ورزش.

در بررسی دیگری همچنین مشخص شد که افزایش مصرف فیبر باعث احساس سیری و کاهش گرسنگی می‌شود. در حقیقت، افزایش 14 گرم فیبر در روز با کاهش 10 درصدی کالری دریافتی همراه است.

در این بررسی مشخص شد، نه‌تنها مصرف فیبر با کاهش دریافت کالری همراه است، بلکه در یک دوره ۴ ماهه باعث کاهش وزن به مقدار ۲ کیلوگرم هم می‌شود.

میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و آجیل ازجمله غذاهای سرشار از فیبر هستند که می‌توانند چربی سوزی را افزایش و وزن را کاهش دهند.

خلاصه

مصرف بیشتر فیبر می‌تواند به کاهش چربی، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن بیشتر همراه باشد.

۸. کاهش مصرف کربوهیدرات

کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌تواند به از دست دادن چربی اضافی کمک کند. در حین فرآوری، دانه‌های تصفیه‌شده از سبوس و جوانه خود جدا می‌شوند و درنتیجه محصول نهایی از فیبر و مواد مغذی کمی برخوردار است.

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده همچنین دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند که می‌تواند باعث افزایش و کاهش سریع میزان قند خون شود و درنتیجه احساس گرسنگی افزایش یابد.

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه‌شده ممکن است با افزایش چربی شکم مرتبط باشد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل با کاهش شاخص توده بدنی و دور کمر همراه است.

همچنین یک مطالعه بر روی ۲۸۳۴ نفر نشان داد که افرادی که میزان بیشتری غلات تصفیه‌شده مصرف می‌کنند، مقادیر بیشتری چربی شکمی که موجب بیماری می‌شود، دارند. در حالی که افرادی که از غلات کامل بیشتری استفاده می‌کنند، مقدار کمتری چربی شکمی دارند.

برای نتیجه بهتر، میزان دریافت کربوهیدرات تصفیه‌شده از شیرینی‌ها، غذاهای فرآوری شده، پاستا، نان‌های سفید و غلات صبحانه را کاهش دهید. آن‌ها را با غلات کامل مانند گندم کامل، کینوا، گندم سیاه، جو و جو دو سر جایگزین کنید.

خلاصه

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده فیبر و مواد مغذی کمی دارند. آن‌ها ممکن است گرسنگی را افزایش دهند و باعث افزایش و افزایش سطح قند خون شوند. مصرف کربوهیدرات تصفیه‌شده نیز با افزایش چربی شکم ارتباط دارد.

۹. کاردیو خود را افزایش دهید

کاردیو که به آن ورزش هوازی هم گفته می‌شود یکی از رایج‌ترین حرکات ورزشی است. درواقع به هر نوع ورزشی که به‌طور خاص قلب و ریه‌های تقویت کند، ورزش هوازی گفته می‌شود.

انجام ورزش‌های هوازی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش چربی سوزی و کاهش وزن بدن است.

بر ای مثال در بررسی ۱۶ تحقیق مشخص شد هر چه ورزش‌های هوازی بیشتر شود، میزان از دست دادن چربی‌های شکمی افزایش می‌یابد.

همچنین مطالعات دیگری هم تأیید می‌کند که ورزش‌های هوازی می‌تواند باعث افزایش توده عضلانی و کاهش چربی شکمی، دور کمر و چربی بدن شود.

بیشتر تحقیقات بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط یا شدید در هفته یا تقریباً ۲۰ تا ۴۰ دقیقه کاردیو در روز را توصیه می‌کنند.

دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا برخی از ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند که به چربی سوزی بیشتر و کاهش وزن بدن کمک می‌کنند.

خلاصه

مطالعات نشان می‌دهد هرچه ورزش‌های هوازی بیشتر شود، چربی‌های شکمی بیشتر از دست می‌رود. کاردیو همچنین ممکن است به کاهش دور کمر، کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی کمک کند.

۱۰. نوشیدن قهوه

کافئین تقریباً جز اصلی هر مکمل چربی سوز است. کافئین موجود در قهوه به‌عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و تجزیه اسیدهای چرب را تقویت می‌کند.

در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد مصرف کافئین می‌تواند به‌طور موقت باعث افزایش مصرف انرژی و افزایش 3 تا 11 درصد متابولیسم بدن شود.

در یک تحقیق گسترده با بیش از 58000 شرکت‌کننده در طی یک دوره 12 ساله مشخص شد افزایش مصرف کافئین با کاهش وزن مرتبط است.

مطالعه دیگری با ۲۶۲۳ مشارکت‌کننده نشان داد که مصرف بیشتر کافئین با موفقیت بالاتر در کاهش وزن ارتباط دارد.

برای به حداکثر رساندن مزایای قهوه برای سلامتی، از اضافه کردن خامه و شکر به آن صرف نظر کنید. در عوض می‌توانید آن را بدون افزودنی یا با مقدار کمی شیر میل کنید تا از جمع شدن کالری اضافی جلوگیری کنید.

خلاصه

قهوه حاوی کافئین است که می‌تواند تجزیه چربی را افزایش داده و متابولیسم بدن را بیشتر کند. مطالعات متعددی هم نشان می‌دهد که مصرف بیشتر کافئین با کاهش وزن بیشتر همراه است.

۱۱. تمرینات دوره‌ای با شدت بالا

تمرین با شدت بالا که به آن (High-intensity interval training) یا به‌صورت مخفف HIIT گفته می‌شود. نوعی ورزش با فعالیت‌های سریع و بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است که باعث می‌شود ضربان قلب افزایش پیدا کند.

مطالعات نشان می‌دهد که HIIT می‌تواند به طرز باورنکردنی در افزایش چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

یک مطالعه نشان داد که مردان جوانی که در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای، سه بار در هفته به مدت 20 دقیقه HIIT انجام می‌دهند، به‌طور متوسط ۲ کیلوگرم چربی بدن از دست دادند، حتی بدون تغییر دیگر در رژیم غذایی یا سبک زندگی.

آن‌ها همچنین ۱۷ درصد کاهش چربی شکم و همچنین کاهش چشمگیر دور کمر را تجربه کردند. HIIT همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در مدت‌زمان کمتری نسبت به سایر اشکال کاردیو، کالری بسوزانید.

بر اساس یک مطالعه، انجام HIIT به افراد کمک کرد تا ۳۰ درصد بیشتر از انواع دیگر ورزش‌ها مانند دوچرخه‌سواری یا دویدن، در همان مدت‌زمان کالری بسوزانند.

برای اینکه بتوانید تمرین‌های HIIT را آغاز کنید می‌توانید بین هر ۳۰ ثانیه دویدن سریع ۳۰ ثانیه پیاده‌روی کنید و این فرآیند را به‌صورت متناوب تکرار کنید.

همچنین می‌توانید هنگام انجام تمریناتی مانند بِرپی، شنا یا اسکات دوره‌های استراحت کوتاه داشته باشید.

خلاصه

تمرینات پرفشار متناوب می‌تواند به افزایش چربی سوزی و سوزاندن کالری بیشتر در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر تمرینات ورزشی کمک کند.

۱۲. افزودن پروبیوتیک به رژیم غذایی

پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری مفید در دستگاه گوارش هستند که می‌توانند در بسیاری از جنبه‌ها سلامت عمومی را بهبود دهند. در حقیقت، تأیید شده است که باکتری‌های موجود در روده در همه موارد از ایمنی گرفته تا سلامت روان نقش دارند.

همچنین افزایش مصرف پروبیوتیک از طریق غذا یا مکمل می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و کنترل وزن شود.

در بررسی‌های مختلف نشان داده شده است که افرادی که پروبیوتیک مصرف کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که دارو مصرف کرده‌اند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، درصد چربی و شاخص توده بدنی داشته‌اند.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که مصرف مکمل‌های پروبیوتیک به افرادی که از رژیم‌های پرچرب و پرکالری استفاده می‌کنند، کمک می‌کند تا از افزایش چربی و وزن جلوگیری کند.

برخی از سویه‌های پروبیوتیک در جنس لاکتوباسیلوس ممکن است به‌ویژه در کمک به کاهش وزن و کاهش چربی مؤثر باشند.

در یک پژوهش با ۲۸ نفر شرکت‌کننده مشخص شد که خوردن ماست حاوی باکتری‌های لاکتوباسیلوس فرمنتوم یا لاکتوباسیلوس امیلووروس باعث کاهش ۳ تا ۴ درصد چربی در بدن می‌شود.

مصرف مکمل‌ها یک راه سریع و آسان برای دریافت هرروز یک دوز غلیظ از پروبیوتیک است.

همچنین می‌توانید غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند کفیر، تمپه، ناتو، کومبوچا، کیمچی و کلم ترش را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خلاصه

مصرف مکمل‌های پروبیوتیک یا افزایش مصرف پروبیوتیک از طریق منابع غذایی می‌تواند به کاهش وزن بدن و درصد چربی کمک کند.

13. مصرف آهن خود را افزایش دهید

آهن یک ماده معدنی مهم است که عملکردهای حیاتی در بدن دارد. همانند سایر مواد مغذی ازجمله ید، کمبود آهن نیز ممکن است بر سلامت غده تیروئید تأثیر بگذارد. این غده کوچک در گردن شما هورمون‌هایی ترشح می‌کند که متابولیسم بدن شما را تنظیم می‌کند.

مطالعات متعدد نشان داده است که کمبود آهن در بدن ممکن است با اختلال در عملکرد تیروئید و اختلال در تولید هورمون‌های تیروئید مرتبط باشد.

ازجمله علائم رایج کم‌کاری تیروئید یا کاهش عملکرد تیروئید شامل ضعف، خستگی، تنگی نفس و افزایش وزن است. به همین ترتیب کمبود آهن می‌تواند علائمی مانند خستگی، سرگیجه، سردرد و تنگی نفس ایجاد کند.

درمان کمبود آهن می‌تواند به کارایی بهتر متابولیسم بدن کمک کند و با خستگی مقابله کند به این ترتیب سطح فعالیت بدنی افزایش پیدا می‌کند.

در یک مطالعه روی ۲۱ زن مشخص شد وقتی آن‌ها از نظر کمبود آهن تحت درمان قرار گرفتند، کاهش وزن، کاهش دور کمر و شاخص توده بدن را تجربه کردند.

متأسفانه بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود به اندازه کافی آهن مصرف نمی‌کنند. زنان، نوزادان، کودکان، گیاهخواران در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند.

مطمئن شوید که مقدار زیادی غذای غنی از آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتواند نیاز آهن شما را تأمین کند و میزان متابولیسم بدن و انرژی شما را حفظ کند.

آهن مورد نیاز برای بدن را می‌توانید در گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، غلات و غلات غنی‌شده، سبزیجات سبز برگ، میوه‌های خشک و لوبیا پیدا کنید.

خلاصه

کمبود آهن ممکن است با اختلال در عملکرد تیروئید همراه باشد و می‌تواند علائمی مانند خستگی و تنگی نفس ایجاد کند. یک مطالعه نشان داد که درمان کمبود آهن به کاهش وزن کمک می‌کند.

۱۴. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

چاقی موضعی یکی از انواع شایع چاقی است که در آن فرد باوجود آنکه اضافه وزن ندارد و حتی شاخص توده‌ی بدنی مناسبی دارد، در برخی نواحی از بدن مانند شکم، پهلوها، بازوها، ران‌ها و لگن دچار تجمع بیش از حد سلول‌های چربی زیر جلدی است. در این موارد فرد نمی‌تواند با رژیم غذایی و ورزش چاقی این نواحی را برطرف کند. بهترین گزینه برای رفع این چربی‌ها استفاده از دستگاه‌های لاغری است. این دستگاه‌ها اغلب بدن را مجبور به آزادسازی اسیدهای چرب و انتقال آن‌ها به سیستم لنفاوی می‌کند. هنگامی که اسیدهای چرب از بافت چربی‌ها در یک ناحیه آزاد می‌شوند، بدن در همان ناحیه تغییر سایز داده و لاغرتر می‌شود.

خلاصه

لاغری موضعی بهترین راه برای تناسب اندام بدون رژیم های سخت است. ممکن شما قد و وزنتان با هم تناسب داشته باشد ولی از داشتن شکم و پهلو رنج میبرید و یا سایز ران یا بازوهای‌تان با دیگر اعضای بدن‌تان هماهنگی ندارد. در این موارد بهترین گزینه لاغری با دستگاه است.

سخن پایانی

راه‌های متعددی برای کاهش وزن، سوزاندن چربی‌های اضافی بدن و افزایش سلامتی بدن وجود دارد. گنجاندن عادت‌های سالم در برنامه روزمره و تغییر رژیم غذایی می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت عمومی و تناسب اندام ایجاد کند. حتی تغییرات جزئی در سبک زندگی شما می‌تواند تأثیرات مهمی در چربی سوزی داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
خروج از نسخه موبایل