کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

6 خطر اثبات‌شده چربی شکم و چگونگی کاهش آن

6 خطر اثبات‌شده چربی شکم و چگونگی کاهش آن

حفظ اندام متناسب ممکن است دشوار باشد، اما به جنبه مثبت آن که نگاه کنیم، می‌تواند باعث اعتمادبه‌نفس و سبک زندگی سالم شود. سن شما در شکل‌گیری چربی شکم تأثیر دارد. اجتناب از سایز بزرگ دور کمر و حفظ سایز متناسب با رعایت یک سبک زندگی سالم که شامل ورزش‌های منظم مانند دوچرخه‌سواری، حرکات کرانچ، پیاده‌روی، دویدن، تند راه رفتن و غیره باشد، میسر می‌شود.

باید بدانید که دور کمر بزرگ می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان یا حتی دیابت شود. همچنین، اضافه کردن وزن می‌تواند سریع رخ بدهد، اما کاهش یا کنترل چربی بدن نیازمند زمان زیادی است، زیرا باید خود را به یک رژیم غذایی سالم محدود کنید. این مقاله روی برخی از خطرات ناشی از شکم بزرگ که ممکن است روی زندگی شما تأثیر بگذارد، متمرکز خواهد شد.

حقایقی درباره چربی شکم

دلایل زیادی برای بزرگ شدن دور کمر وجود دارد. در ادامه نکات جالب توجهی در مورد بزرگ شدن شکم را با هم مرور خواهیم کرد:

  • استرس بیش از حد، خوردن غذاهای ناسالم، نوشیدن نوشابه‌های شیرین، عدم ورزش منظم، عوامل اصلی بزرگ شدن شکم هستند.
  • افزودن کاهو، بلغور جو دو سر، بادام، آوکادو و قارچ به برنامه غذایی، می‌تواند چربی شکم را بسوزاند.
  • آیا می‌دانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم به‌تنهایی نمی‌تواند چربی‌های شکم را بسوزاند؟ شما باید منظم ورزش کنید تا آن‌ها را بسوزانید، کنترل کنید و سالم بمانید.
  • فست فودها، غذاهای فوری یا غذاهای فرآوری شده، مادر همه افزایش‌دهنده‌های وزن هستند. از غذاهای ناسالم دوری کنید و پرخوری را کاهش دهید.
  • آیا می‌دانید ارتباط با دوستانی که از رژیم‌های غذایی آگاهی دارند می‌تواند بر افکار شما برای اتخاذ یک رژیم غذایی سالم تأثیر بگذارد؟ اکنون می‌دانید که چه باید بکنید.

رژیم غذایی و ورزش برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است، علاوه بر این اغلب افراد دوست دارند تا در مدت زمانی کوتاه به اندام دلخواه خود برسند، به‌همین دلیل ما در کلینیک لاغری وندا به شما لاغری با دستگاه را پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاهده نمونه کارهای ما می‌توانید تصاویر قبل و بعد لاغری در کلینیک وندا را مشاهده کنید.

6 خطر چربی شکم

در ابتدا باید بدانید که چربی بدن می‌تواند در هر جایی از بدن تجمع کند و باعث شود که احساسی ناخوشایند داشته باشید. تجمع چربی بدن می‌تواند به دو حالت گلابی‌شکل و سیبی‌شکل رخ دهد. در ادامه خطرات مرتبط با چربی شکم را می‌خوانیم.

تجمع چربی بدن می‌تواند به دو حالت گلابی‌شکل و سیبی‌شکل1- بیماری قلبی

طبق تحقیقی که توسط Euroaspire V در مورد پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت انجام شد، افراد با چربی بیش از حد شکم، بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند. این مطالعه نشان داد که افرادی که در نواحی اطراف شکم چربی زیادی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. همچنین اثبات شد افرادی که دور کمر بزرگ‌تری دارند، از سبک زندگی ناسالم و فشار خون کنترل‌­نشده پیروی می‌کنند که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. بنابراین اولین خطر چربی شکم این است که می‌تواند شما را دچار بیماری قلبی کند که ممکن است در طولانی‌مدت کشنده باشد.

2- دیابت نوع 2

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، چربی بیش از حد شکم باعث دیابت نوع 2 می‌شود. این مطالعه همچنین اظهار داشت که چربی تمایل دارد روی شکم رسوب کند که این امر منجر به دیابت نوع 2 می‌شود. با این حال، اگر این چربی روی اطراف باسن و ران رسوب کند، می‌تواند به این معنی باشد که فرد در معرض خطر کمتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارد. بنابراین، تمام چربی‌های بدن خطرناک هستند، خصوصاً آن‌هایی که روی شکم هستند، زیرا درنهایت منجر به دیابت نوع 2 می‌شوند.

3- نارسایی تنفسی

نارسایی تنفسی به دشواری در نفس کشیدن یا کافی نبودن نفس می‌گویند که می‌تواند منجر به مرگ فرد شود. اگر کمی سنگین‌وزن هستید، باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید تا به تنفس شما کمک کند. داشتن چربی شکم می‌تواند باعث اختلال در نفس کشیدن و سایر مشکلات تنفسی شود.

4- میگرن

طبق مطالعه‌ای که توسط کالج پزشکی دانشگاه درکسل فیلادلفیا انجام شد، پس از بررسی گروهی متشکل از 22000 عضو و اندازی گیری دور کمر و چاقی شکم آن‌ها، مشخص شد که چربی شکم باعث سردردهای میگرنی می‌شود. همچنین بر اساس نتایج، زنان بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می‌شوند.

5- سرطان

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی میشیگان انجام شد، چربی شکم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. محققان هنگام نمونه‌برداری در این تحقیق دریافتند که سلول‌های غیر سرطانی می‌توانند تبدیل به تومور شوند که این امر ناشی از پروتئین چربی است که در شکم فرد وجود دارد. به غیر از نوع سرطانی که توسط چربی شکم به وجود می‌آید، تحقیقات نشان می‌دهد پروتئین چربی موجود در شکم، سلول‌های چربی را توسعه می‌دهند.

6- از دست دادن حافظه

گفته می‌شود که چربی بیش از حد شکم مغز را کوچک می‌کند و در طولانی‌مدت منجر به زوال عقل می‌شود. هرچه مقدار چربی شکم بیشتر باشد، مغز بیشتر کوچک می‌شود و درنهایت منجر به زوال عقل می‌شود. زوال عقل حالتی است که در آن فرد حافظه خود را از دست می‌دهد و این امر موجب اختلال در فعالیت‌های روزمره می‌شود. شما نمی‌خواهید در این شرایط قرار گیرید، پس تغییر در سبک زندگی و داشتن یک رژیم غذایی سالم را هدف قرار دهید.

مواردی که برای جلوگیری از چربی شکم، باید از آن‌ها اجتناب کرد

اضافه کردن وزن آسان است اما سوزاندن و از بین بردن آن با ورزش و رژیم غذایی می‌تواند یک کار دشوار باشد. سوزاندن چربی‌های شکم به‌طور طبیعی کار ساده‌ای نیست، اما نتایج آن طولانی‌مدت است. در اینجا چند نکته ساده آورده شده که باید از آن‌ها پیروی کنید. همچنین، باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید فقط با رعایت یک رژیم غذایی سالم، چربی‌های شکم را بسوزانید، بلکه باید به‌طور منظم ورزش کنید. در اینجا کارهایی که باید انجام دهید گفته شده است.

مواردی که باید از آن‌ها اجتناب کنید دلیل
نوشیدنیهای گازدار شیرین نوشیدنی‌های گازدار قندی، به نوشیدنی‌های سیتریک‌دار و انرژی‌زایی می‌گویند که حاوی فروکتوز هستند و دارای قابلیت افزایش وزن می‌باشند. مصرف این نوشیدنی‌ها به ذخیره چربی در شکم و درنتیجه افزایش وزن کمک می‌کنند. بنابراین از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
خواب کم ثابت شده است که باید حداقل 7 ساعت خواب آرام داشته باشید. این امر سلامت شما را تضمین می‌کند و باعث می‌شود تمامی اعضای بدن عملکرد خوبی داشته باشند. خواب کم می‌تواند استرس را بیشتر کند که این اتفاق منجر به پرخوری و درنتیجه افزایش وزن می‌شود.
چای/قهوه مصرف چای/قهوه، راهی سریع برای افزایش وزن است و این به دلیل قند موجود در آن است. می‌توانید مصرف چای سبز را جایگزین آن کنید، زیرا ماده خوبی برای کاهش وزن است و به شما کمک می‌کند تا سالم بمانید.
روغن پخت‌وپز از پختن غذا با روغن پخت‌وپز خودداری کنید. به‌جای آن از روغن نارگیل استفاده کنید که باعث کاهش میزان چربی در بدن شما می‌شود.
از استرس دوری کنید استرس شدید منجر به پرخوری و درنتیجه افزایش وزن و عوارض پزشکی دیگر می‌شود. استرس با تحریک غدد فوق کلیوی در تولید کورتیزول (هورمون استرس) باعث افزایش سریع چربی شکم می‌شود. این هورمون استرس باعث افزایش چربی شکم می‌شود.

کارهایی که باید برای از دست دادن چربی شکم انجام دهید

در اینجا کارهایی که برای سوزاندن چربی شکم و تناسب اندام باید انجام دهید، گفته شده است.

کارهایی که باید انجام دهید علت
لاغری با دستگاه در این روش بدون رژیم و انجام ورزشص و با استفاده از دستگاه‌هایی مخصوص چربی‌سوزی در نواحی اطراف شکم افزایش می‌یابد و پس از گذشت تنها چند جلسه حجم چربی اطراف شکم شما به‌طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.
ورزش ایروبیک این نوع ورزش به شما کمک می‌کند به روش طبیعی کالری بسوزانید. برخی از این تمرینات شامل شنا، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، بوکس و روئینگ می‌شود.
کار با وزنه کار با وزنه نوعی تمرین استقامتی (قدرتی) است که به افزایش توده عضلانی کمک می‌کند. این نوع ورزش به شما کمک می‌کند تا چربی شکم خود را بسوزانید و سالم بمانید.
رژیم پرپروتئین پروتئین یک عامل مناسب برای کاهش وزن است و برای کنترل وزن باید به‌صورت هوشمندانه استفاده شود. برخی از غذاهایی که حاوی پروتئین بالا هستند عبارت‌اند از: تخم‌مرغ، ماست، پنیر، شیر و غیره.
غذاهای سالم سبک زندگی سالم با یک رژیم غذایی سالم آغاز می‌شود که باید به آن پایبند بمانید. حتماً ماست، چای سبز، موز، آوکادو و غیره را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همه این مواد غذایی به کاهش چربی شکم کمک می‌کنند.
ماهی پرچربی ماهی‌های چرب غنی از پروتئین و امگا 3 هستند که می‌توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند. مصرف 2 تا 3 وعده ماهی چرب در هفته توصیه می‌شود. برخی از نمونه‌های ماهی چرب عبارت‌اند از: سالمون، ساردین، ماهی خال‌دار و غیره.

اگر تمام روش‌های لاغری را امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید

کلینیک لاغری وندا شما را بدون رژیم، بدون ورزش و بدون عوارض، و با ضمانت‌نامه کتبی به اندام دلخواهتان می‌رساند

نمونه قبل و بعد 1

نمونه قبل و بعد 13

نمونه قبل و بعد 15

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
خروج از نسخه موبایل