کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

سرعت کاهش وزن باید چگونه باشد؟

با چه سرعتی باید وزن کم کنید؟

ممکن است شنیده باشید که از دست دادن ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته یک روند معقول در برنامه کاهش وزن است، اما چرا این موضوع برای کسانی که خیلی سریع‌تر وزن کم می‌کنند متفاوت است؟ آیا می‌توان در بازه زمانی خاصی مقدار مشخصی وزن کم کرد؟ کاهش وزن با چه سرعتی برای سلامتی بدن بی‌خطر است؟

جایی که کاهش وزن شروع می‌شود

با شروع یک برنامه سالم کاهش وزن، ممکن است برایتان این سؤال مطرح شود که از چه زمانی شروع به کاهش وزن می‌کنید؟ ابتدا کدام ناحیه لاغر می‌شود؟ سایز دور کمر یا بالاتنه چه زمانی تغییر می‌کند؟
در پاسخ به این سؤالات باید گفت، چنین تغییراتی در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است با شروع برخی از رژیم‌های غذایی در هفته‌های اول و کاهش حجم آب بدن شاهد از دست دادن وزن بیشتری باشید یا احتمالاً احساس می‌کنید دور کمر شما کوچک‌تر شده است، اما این موارد تنها به دلیل از دست دادن حجم آب بوده و شروع روند کاهش وزن است. پس از این مرحله باید چربی‌سوزی انجام شود.
کاهش چربی نسبت به از دست دادن آب روندی کندتر و تدریجی دارد. در برخی از رژیم‌های غذایی کاهش وزن و سایز از بالاتنه، لگن و ران شروع می‌شود، برای گرفتن نتیجه بهتر هم‌زمان با رژیم غذایی ورزش کردن و فرم‌دهی به بدن را شروع کنید. با این کار می‌توانید تأثیر چشمگیری بر چربی‌سوزی کل بدن گذاشته و روند کاهش وزن را سرعت ببخشید.

اگر تمام روش‌های لاغری را امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید

کلینیک لاغری وندا شما را بدون رژیم، بدون ورزش و بدون عوارض، و با ضمانت‌نامه کتبی به اندام دلخواهتان می‌رساند

نمونه قبل و بعد 14

نمونه قبل و بعد 5

نمونه قبل و بعد 1

کاهش سریع وزن

آیا از دست دادن بیش از ۲ کیلوگرم در هفته روندی ناسالم است؟ باید گفت این که فرد چقدر سریع لاغر می‌شود باز هم بستگی به عوامل مختلف دارد. به‌خصوص این که در چه مرحله‌ای از چاقی یا لاغری هستید، نکته مهمی است که بر سرعت کاهش وزن تأثیر می‌گذارد.
در برخی شرایط ممکن است فرد با شروع رژیم غذایی به‌صورت هفتگی ۵ تا ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. دقت به این نکته را نیز فراموش نکنید که تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی مربوط به کاهش وزن اغلب نتایج غیر واقعی دارند بنابراین چندان به روش‌های این برنامه‌ها برای کاهش وزن تکیه نکنید.
بهتر است بدانید در این دسته از برنامه‌ها، شرکت‌کننده‌ها افرادی هستند که در قالب یک برنامه تبلیغاتی در برنامه کاهش وزن حضور یافته‌اند و برای انجام این کارها حقوق دریافت می‌کنند. اغلب شرایطی که در مستندهای کاهش وزن می‌بینید بسیار با زندگی عادی متفاوت است.

کاهش وزن سریع و مؤثر

اگرچه بسیاری از سیستم‌های رژیم غذایی نتایج معتبری در تحقیقات نشان داده‌اند، امّا دقت داشته باشید که روند کاهش وزن سریع می‌تواند به‌سرعت بازگشته و دوباره باعث افزایش وزن شود. بنابراین بهترین پیشنهاد برای کاهش وزن مؤثر، استفاده از یک رژیم طولانی‌مدت مبنی بر کاهش وزن در دوره‌ای معقول است. در روند کاهش وزن سریع احتمالاً پس از یک تا دو هفته یا کاهش وزن ثابت مانده و یا به میزان ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته کاهش می‌یابد که باعث سرخوردگی و عدم ادامه رژیم می‌شود.
نوع دیگری از رژیم‌های کاهش وزن سریع بسیار کم‌کالری وجود دارد که تنها تحت‌نظر پزشک باید انجام شود. این رژیم‌ها معمولاً مبنی بر دریافت روزانه ۸۰۰ کالری مایع بوده و برای آماده‌سازی فرد جهت انجام عمل جراحی یا سایر شرایط پزشکی تجویز می‌شوند.
برنامه‌های کاهش وزن بسیار سریع کم‌کالری بسیار خطرناک بوده و ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد، بنابراین باید تحت‌نظر پزشک آن را دنبال کرد.
در نهایت، نوع دیگری از کاهش وزن وجود دارد که به دلیل انجام جراحی‌هایی مانند اسلیو یا بای­پس معده اتفاق می‌افتند. اغلب افرادی که این عمل‌های جراحی را انجام می‌دهد شاهد کاهش وزن چشمگیر بیش از ۱ کیلوگرم در هفته خواهند بود. چنین افرادی برای ادامه روند لاغری و تناسب اندام خود، پس از عمل باید رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم داشته باشند، در غیر این صورت وزن از دست‌رفته دوباره برگشته یا سرعت کاهش وزن کم می‌شود.

رژیم‌های غذایی مشکوک و ناسالم

سؤال دیگری که ممکن است برایتان مطرح شود، این است که پس کدام دسته از رژیم‌های غذایی سریع ناسالم هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت، رژیم‌هایی که ادعا می‌کنند در مدت‌زمان یک هفته یا چند روز بیش از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنید.
شاید شنیده باشید که دوستتان با گرفتن یک رژیم غذایی جدید به‌سرعت لاغر شده است. گاهی برخی رژیم‌ها «مد» می‌شوند که اغلب رژیم‌هایی ناسالم بر پایه حذف یک ماده غذایی مورد نیاز بدن هستند. بیشتر این رژیم‌ها بر کاهش حجم آب بدن مؤثر بوده و تأثیری بر حجم چربی بدن ندارند. همچنین این رژیم‌ها می‌توانند باعث از دست رفتن حجم عضلات بدن شوند که برای سلامتی بدن بسیار مضر است.
علاوه‌ بر این، کاهش وزن سریع یا افزایش وزن سریع (معروف به روش‌های دوچرخه‌­زنی) می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی، از جمله تولید سنگ صفرا شود.
در خصوص کاهش وزن سریع این نکته را هرگز فراموش نکنید که رژیم‌های غذایی کاهش وزن سریع معمولاً به همان سرعت دوباره باعث افزایش وزن می‌شوند.

نرخ سالم کاهش وزن

با توجه به تمام آنچه اشاره شد، کاهش وزن ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته معقول‌ترین روش کاهش وزن است. چرا؟ چون در تحقیقات انجام‌شده توسط کارشناسان، این نرخ کاهش وزن در اغلب رژیم‌های غذایی سالم و منطقی مشترک است و مانع از بازگشت دوباره وزن می‌شود.
تغییرات سریع وزن اغلب پایدار نبوده و همواره تأثیرات منفی بر سلامت بدن دارند. بنابراین اگر باز هم می‌پرسید با چه سرعتی باید وزن کم کرد، باید به شما بگوییم، رژیم غذایی، ورزش کردن و میزان پایبندی و تلاش شما در برنامه کاهش وزن، این سرعت را تعیین می‌کند.

رژیم غذایی و ورزش برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است، علاوه بر این اغلب افراد دوست دارند تا در مدت زمانی کوتاه به اندام دلخواه خود برسند، به‌همین دلیل ما در کلینیک لاغری وندا به شما لاغری با دستگاه را پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاهده نمونه کارهای ما می‌توانید تصاویر قبل و بعد لاغری در کلینیک وندا را مشاهده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
خروج از نسخه موبایل