کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

کره بادام‌زمینی برای کاهش وزن

کره بادام‌زمینی برای کاهش وزن - وندا

اکثر مردم می‌دانند که کره بادام‌زمینی منبع عالی پروتئین و مواد مغذی است. اما ممکن است برخی از آن‌ها هنگامی‌که صحبت از کاهش وزن می‌شود، کره بادام‌ زمینی را از لیست رژیم غذایی خود خارج کنند. با توجه به این که 2 قاشق غذاخوری از این کره حاوی حدوداً 188 کالری است، 144 کالری آن از چربی‌اش به دست می‌آید، مردم آن را جزو «غذاهای رژیمی» نمی‌دانند. با این‌حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بادام‌زمینی در هر شکلی، از جمله کره آن، نه‌تنها می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، بلکه در طولانی‌مدت نیز آن را حفظ می‌کند.

تحقیقات پیرامون کره بادام‌زمینی

در سال 2010 با مروری بر تحقیقات موجود در مورد ارزیابی اثرات مغزها بر چاقی، محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش مصرف مغزها (آجیل) با کاهش خطر سندروم متابولیک (اختلالی که با سایز بزرگ دور شکم و سطح کلسترول بالا مشخص می‌شود) همراه است.
محققان دریافتند که بادام‌زمینی و مغزیجات درختی، پاسخ گلیسمیک بعد از غذا (تغییرات قند خون پس از غذا خوردن) را کاهش می‌دهد، درحالی‌که فراهم کردن فیبر غذایی، برای ایجاد احساس سیری در فرد مورد نیاز است.
مطالعه‌ای از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد که مصرف مکرر آجیل یا کره بادام‌زمینی (2 بار در هفته) با افزایش وزن کمتر در یک دوره 8 ساله همراه است. از بین انواع آجیل‌ها و نحوه آماده‌سازی‌شان برای مصرف، بادام‌زمینی‌ها و کره آن از همه رایج‌تر بودند.

کره بادام‌زمینی برای کاهش وزن

برای بهره‌مندی از تمام مزایای کره بادام‌زمینی در برنامه کاهش وزن، ممکن است بخواهید مصرف روزانه را به یک وعده یا 2 قاشق غذاخوری محدود کنید. برخی افراد این کره را کمی قبل از غذا، برای کاهش میزان گرسنگی مصرف می‌کنند. دیگران این کره را به وعده غذایی کم‌کالری اضافه می‌کنند تا فیبر و پروتئین غذایی را افزایش دهند.
اگر شما کالری مصرفی روزانه خود را می‌شمارید، اندازه یک قاشق را تخمین نزنید. به‌جای آن یک قاشق (هر قاشقی که در برنامه غذایی مدنظرتان است) را با این کره پر کنید و با پشت چاقو روی آن را صاف کنید.
اگر فشارخون بالا دارید، یک مارک کم‌نمک یا کره بادام‌زمینی طبیعی بدون مواد افزودنی پیدا کنید. از سوی دیگر، اگر بادام‌زمینی را به کره آن ترجیح می‌دهید، مصرف روزانه را به یک‌سوم استکان محدود کنید. بادام‌زمینی تف داده‌شده و بدون نمک را انتخاب کنید که چربی اضافه ندارد.

علاوه بر یک ساندویچ سنتی مربا و کره بادام‌زمینی، در اینجا ایده‌های دوست‌داشتنی دیگری وجود دارد که می‌توان به آن‌ها توجه کرد:

نکات و پیشنهادات بیشتر

برای حذف چربی و قندهای اضافی، کره بادام‌زمینی تازه تهیه کنید. برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی سالم، برای تهیه مواد غذایی تازه در فروشگاه، بادام‌زمینی فله‌ای و آسیاب دارند. در صورت تمایل می‌توانید نمک و شیرین‌کننده به آن اضافه کنید.
در مقایسه با کره بادام‌زمینی خریداری‌شده از فروشگاه، کره تازه نرم‌تر است و بهتر با اسموتی‌ها مخلوط می‌شود. چربی تمایل به جدا شدن دارد، اما می‌توان با کمی هم زدن آن را مجدداً مخلوط کرد.
با کمی اعتدال و خلاقیت، کره بادام‌زمینی نه‌تنها اشتهای شما را کاهش می‌دهد، بلکه رژیم غذایی شما را قابل پیروی می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
خروج از نسخه موبایل