کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

۲۰ نکته مؤثر علمی برای آب کردن سریع چربی شکم

۲۰ نکته مؤثر علمی برای آب کردن سریع چربی شکم

چربی شکم نه‌تنها به تناسب اندام شما آسیب می‌زند و باعث می‌شود لباس به‌خوبی در بدن شما قرار نگیرد بلکه برای سلامتی شما هم بسیار خطرناک است.

این نوع چربی که به آن چربی احشایی گفته می‌شود، عامل اصلی خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر است.

بسیاری از سازمان‌های درمانی و پزشکی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه‌بندی وزن و پیش‌بینی ابتلا به بیماری‌های متابولیک استفاده می‌کنند. با این حال، این موضوع گمراه‌کننده است، چراکه افراد با چربی بیش از حد دور شکم حتی اگر لاغر به نظر برسند در معرض خطر بیشتری هستند.

آب کردن چربی شکم ممکن است دشوار باشد، اما برای کاهش چربی اضافی شکم چندین راه‌کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

در ادامه به ۲۰ راه‌کار مؤثر برای آب کردن چربی شکم با پشتیبانی از مطالعات علمی ارائه شده است.

۱. مصرف زیاد فیبر محلول

فیبرهای محلول آب را جذب می‌کنند و حالتی شبیه ژل تشکیل می‌دهند که هنگام عبور از دستگاه گوارش به کند شدن فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبرها با کمک به احساس سیری باعث کاهش وزن می‌شوند، بنابراین به‌طور طبیعی غذای کمتری می‌خورید. همچنین می‌تواند باعث کاهش جذب کالری از طریق غذا شود. علاوه بر این فیبر محلول می‌تواند با چربی‌های شکم مبارزه کند.

نتایج یک مطالعه روی ۱۱۰۰ فرد بزرگ‌سال در طی یک دوره ۵ ساله نشان‌دهنده آن است که به ازای هر ۱۰ گرم افزایش فیبر محلول، چربی شکم ۳/۷ درصد کاهش می‌یابد.

بنابراین توصیه می‌کنیم هرروز غذاهای پر فیبر مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول عبارت‌اند از:

خلاصه

فیبرهای محلول با افزایش احساس سیری و کاهش جذب کالری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. سعی کنید مقدار زیادی غذای حاوی فیبر بالا در رژیم لاغری خود قرار دهید.

۲. پرهیز از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس

چربی‌های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی‌های اشباع‌نشده مانند روغن سویا ایجاد می‌شوند.

آن‌ها در برخی از مارگارین‌ها و همچنین به غذاهای بسته‌بندی‌شده اضافه می‌شوند، اما بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی استفاده از چربی ترانس را متوقف کرده‌اند.

مطالعاتی که در مورد تأثیر این چربی‌ها روی حیوانات انجام شده است حاکی از آن است که مصرف این چربی‌ها با التهاب، بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی ارتباط دارد.

در یک پژوهش ۶ ساله مشخص شد میمون‌هایی که در رژیم غذایی آن‌ها چربی‌های ترانس وجود دارد نسبت به میمون‌هایی که از چربی‌های اشباع‌نشده استفاده می‌کنند، ۳۳ درصد چربی شکمی بیشتری دارند.

برای کمک به کاهش چربی شکم و حفظ سلامتی خود، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و از محصولات حاوی چربی‌های ترانس پرهیز کنید. این چربی‌ها ممکن است به‌عنوان چربی‌های نیمه هیدروژنه روی برچسب مواد غذایی دیده شوند.

خلاصه

برخی مطالعات مصرف زیاد چربی ترانس را با افزایش چربی شکم مرتبط دانسته‌اند. صرف نظر از اینکه آیا می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا از سلامت عمومی بدن خود محافظت کنید محدود کردن مصرف چربی ترانس ایده خوبی است.

3. مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا

پروتئین ماده مغذی فوق‌العاده مهمی برای مدیریت وزن بدن محسوب می‌شود. مصرف زیاد پروتئین ترشح هورمون سیری PYY را افزایش می‌دهد که باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.

پروتئین همچنین میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا در هنگام کاهش وزن عضله را حفظ کنید.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، چربی شکمی آن‌ها کمتر از افرادی است که رژیم کم پروتئین دارند.

در هر وعده غذایی حتماً منبع پروتئینی مناسبی داشته باشید، ازجمله مواد غذایی سرشار از پروتئین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خلاصه

اگر قصد کاهش دور کمر و چربی‌های شکمی خود را دارید، مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا، مانند ماهی، گوشت بدون چربی و لوبیا به شما توصیه می‌شود.

4. کاهش سطح استرس

استرس می‌تواند با تحریک غدد فوق کلیه باعث ترشح کورتیزول شود که به‌عنوان هورمون استرس هم شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها و انباشت چربی شکم می‌شود.

علاوه بر این، زنانی که به‌طور عادی دور کمر بزرگی دارند، در پاسخ به استرس، کورتیزول بیشتری تولید می‌کنند. افزایش کورتیزول باعث افزایش چربی مرکزی می‌شود.

برای کمک به کاهش چربی شکم، فعالیت‌های لذت بخشی را انجام دهید که استرس را از بین می‌برد. تمرین یوگا یا مدیتیشن می‌تواند روش‌های مؤثری برای کنترل استرس باشد.

خلاصه

استرس می‌تواند با افزایش ترشح کورتیزول باعث افزایش چربی در ناحیه کمر شود. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، کاهش استرس باید یکی از اولویت‌های شما باشد.

5. پرهیز از غذاهای شیرین

شکر حاوی فروکتوز است که مصرف بیش از اندازه آن با چندین بیماری مزمن مرتبط است. ازجمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و بیماری کبد چرب.

همچنین مطالعات متعددی ارتباط بین مصرف زیاد قند و افزایش چربی شکم را تأیید کرده است. مهم است که بدانیم مواردی غیر از قند تصفیه‌شده می‌توانند منجر به افزایش چربی شکم شوند. حتی در مصرف قندهای سالم مانند عسل واقعی نیز باید رعایت کرد.

خلاصه

مصرف بیش از حد قند و شکر دلیل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. مصرف شکلات، آب‌نبات و غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی قند را محدود کنید.

6. انجام ورزش‌های هوازی

انجام ورزش هوازی که به آن کاردیو هم گفته می‌شود یک روش مؤثر برای بهبود سلامتی و سوزاندن کالری است.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که این یکی از مؤثرترین انواع ورزش برای کاهش چربی شکم است. با این حال، در مورد اینکه آیا ورزش با شدت متوسط یا زیاد مفیدتر است، نتایج متفاوت است. در هر صورت، تناوب و مدت‌زمان برنامه ورزشی شما از شدت آن مهم‌تر است.

یک مطالعه نشان داده است که زنان یائسه هنگام انجام ورزش هوازی به مدت 300 دقیقه در هفته، در مقایسه با کسانی که 150 دقیقه در هفته ورزش می‌کنند، چربی بیشتری در همه مناطق بدن از دست می‌دهند.

خلاصه

ورزش هوازی یک روش مؤثر در کاهش وزن است. مطالعات نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های هوازی به‌خصوص در لاغر شدن دور کمر شما مؤثر است.

7. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده

کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند به از بین بردن چربی ازجمله چربی شکم بسیار کمک‌ کند.

رژیم‌های غذایی با کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز باعث کاهش چربی شکم در افراد دارای اضافه‌وزن، در معرض خطر دیابت نوع 2 و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) می‌شود.

لازم نیست رژیم سخت کم کربوهیدرات را دنبال کنید. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که جایگزینی ساده کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده با کربوهیدرات نشاسته‌ای فرآوری نشده می‌تواند باعث بهبود سلامت متابولیسم بدن و کاهش چربی شکم شود.

در یک پژوهش مشخص شد افرادی که بیشترین مصرف غلات سبوس‌دار را داشتند، ۱۷ درصد کمتر از کسانی که در رژیم غذایی خود از غلات تصفیه‌شده استفاده می‌کنند، دچار چربی اضافی شکم می‌شوند.

خلاصه

مصرف زیاد کربوهیدرات تصفیه‌شده با چربی بیش از حد دور شکم مرتبط است. میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید یا کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در رژیم غذایی خود را بامنابع مفید کربوهیدرات، مانند غلات کامل، حبوبات یا سبزیجات جایگزین کنید.

8. استفاده از روغن نارگیل برای پخت‌وپز

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین چربی‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که چربی‌های موجود در روغن نارگیل می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و کاهش میزان چربی ذخیره‌شده در پاسخ به میزان کالری دریافتی شود.

همچنین مطالعات کنترل‌شده نشان می‌دهد که مصرف روغن نارگیل ممکن است منجر به کاهش چربی شکم شود.

در یک مطالعه که به مدت 12 هفته روی مردان مبتلا به چاقی انجام شد مشخص شد مصرف روزانه روغن نارگیل به‌طور متوسط می‌تواند دور کمر را تا ۲/۸۶ سانتی‌متر کاهش دهد (بدون اینکه رژیم خود را تغییر دهند یا از برنامه‌های ورزشی استفاده کنند).

با این حال، شواهدی در مورد فواید روغن نارگیل برای کاهش چربی شکم وجود دارد. درواقع از آنجایی که روغن نارگیل کالری زیادی دارد. به‌جای افزودن آن به رژیم غذایی، برخی از چربی‌هایی که قبلاً مصرف می‌کردید را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

خلاصه

مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از روغن نارگیل به‌جای سایر روغن‌های پخت‌وپز می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

9. انجام تمرینات مقاومتی

تمرینات مقاومتی که با عنوان وزنه‌زدن یا تمرین قدرتی نیز شناخته می‌شود، برای حفظ و افزایش توده عضلانی پر اهمیت هستند. بر اساس مطالعات انجام‌شده بر روی افراد مبتلا به دیابت، دیابت نوع 2 و بیماری کبد چرب، تمرین‌های مقاومتی می‌تواند برای کاهش چربی شکم نیز مفید باشد.

در یک مطالعه موردی بر روی نوجوانان دارای اضافه‌وزن مشخص شد که ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش‌های هوازی منجر به بیشترین کاهش چربی احشایی می‌شود.

توصیه می‌کنیم اگر تصمیم دارید وزنه‌‌زدن یا تمرین‌های قدرتی را شروع کنید، بهتر است از یک مربی ورزشی مجرب مشاوره بگیرید.

خلاصه

تمرینات قدرتی می‌تواند یک استراتژی مهم برای کاهش وزن باشد و ممکن است به کاهش چربی شکمی کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد این تمرینات در ترکیب با ورزش‌های هوازی حتی بیشتر مؤثر هستند.

10. پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های شیرین مملو از فروکتوز مایع هستند که می‌تواند باعث افزایش چربی شکم شود. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین منجر به افزایش چربی در کبد می‌شود.

در یک پژوهش ۱۰ هفته‌ای مشخص شد افرادی که از نوشیدنی‌های با فروکتوز بالا استفاده می‌کنند به احتمال بسیار زیاد با افزایش قابل توجهی در چربی‌های شکمی خود روبرو می‌شوند.

به نظر می‌رسد نوشیدنی‌های قندی حتی از غذاهای پر قند نیز بدتر هستند.

از آنجا که مغز کالری‌های مایع را مشابه کالری‌های جامد پردازش نمی‌کند، فرد ممکن است کالری زیادی مصرف کند که بعداً به‌عنوان چربی ذخیره شوند.

برای از بین بردن چربی شکم، بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند یا شکر پرهیز کنید، مانند:

خلاصه

پرهیز از مصرف کالری مایع، مانند نوشیدنی‌های شیرین شده با قند یکی از نکات مؤثر برای کاهش وزن و چربی بدن محسوب می‌شود.

11. داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی یکی از موارد مهم برای حفظ سلامت بدن ازجمله مدیریت وزن است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر مستعد چاقی هستند که ممکن است شامل چربی شکم باشد.

در یک مطالعه ۱۶ ساله با حضور بیش از ۶۸۰۰۰ زن مشخص شد افرادی که کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند به‌طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که ۷ ساعت یا بیشتر می‌خوابند دچار افزایش وزن می‌شوند.

بیماری معروف به آپنه خواب، که در آن تنفس به‌طور متناوب در طول شب متوقف می‌شود با چربی اضافی احشایی مرتبط است.

علاوه بر اینکه حداقل ۷ ساعت در شب می‌خوابید، مطمئن شوید که خواب باکیفیت کافی نیز دارید.

اگر شک دارید که به آپنه خواب یا اختلال خواب دیگری مبتلا هستید، حتماً با پزشک مشورت کنید و در صورت ابتلا نسبت به معالجه آن اقدام کنید.

خلاصه

کمبود خواب با ریسک افزایش وزن ارتباط مستقیم دارد. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی را دارید، داشتن خواب کافی و باکیفیت باید به یکی از اولویت‌های اصلی شما تبدیل شود.

12. اندازه‌گیری مصرف کالری غذا

راه‌های زیادی می‌تواند به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند، اما مصرف کالری کمتر از نیاز بدن برای حفظ وزن از اهمیت اساسی برخوردار است.

داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی یا استفاده از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های آنلاین می‌تواند به شما در کنترل کالری دریافتی کمک کند. تأیید شده است که این استراتژی برای کاهش وزن می‌تواند مؤثر باشد.

علاوه بر این، ابزار اندازه‌گیری کالری غذا به شما کمک می‌کند میزان دریافت پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی‌ها را مشاهده کنید. بسیاری از آن‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند ورزش و فعالیت بدنی خود را ثبت کنید و از میزان کالری که طی ورزش و فعالیت روزانه می‌سوزانید باخبر شوید.

خلاصه

به‌عنوان یک توصیه کلی برای کاهش وزن، ایده خوبی است که میزان کالری مصرفی روزانه خود را اندازه‌گیری کنید. داشتن دفترچه یادداشت غذایی یا استفاده از اپلیکیشن‌ها دو روش عالی برای انجام این کار هستند.

13. مصرف هفتگی ماهی

ماهی‌های چرب فوق‌العاده سالم و غنی از پروتئین باکیفیت و چربی‌های امگا 3 هستند که شما را در برابر بیماری محافظت می‌کنند. برخی شواهد نشان می‌دهد که این چربی‌های امگا 3 همچنین می‌توانند به کاهش چربی احشایی کمک کنند.

مطالعات روی بزرگ‌سالان و کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب نشان می‌دهد که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند چربی کبد و شکم را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

توصیه می‌کنیم هفته‌ای ۲ تا ۳ وعده از ماهی چرب استفاده کنید. ازجمله گزینه‌های خوب عبارت‌اند از:

خلاصه

خوردن ماهی‌های چرب یا مصرف مکمل‌های امگا 3 ممکن است سلامت کلی شما را بهبود بخشد. برخی شواهد همچنین نشان می‌دهد که ممکن است باعث کاهش چربی شکم در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب شود.

14. پرهیز از خوردن آب میوه

اگرچه آب میوه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، اما به اندازه نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین سرشار از قند است. نوشیدن مقدار زیاد آب میوه ممکن است همان خطر چربی شکمی را داشته باشد.

یک وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر) آب سیب شیرین نشده حاوی 24 گرم قند است که نیمی از آن را فروکتوز تشکیل می‌دهد.

برای کاهش چربی اضافی شکم بهتر است آب میوه را با آب، چای سرد شیرین نشده یا آب گازدار ترکیب شده با آب لیموی تازه جایگزین کنید.

خلاصه

وقتی صحبت از چاقی و افزایش چربی دور شکم می‌شود، آب میوه می‌تواند به همان اندازه سودا مضر باشد. برای افزایش احتمال موفقیت در کاهش وزن، از مصرف هرگونه مایعات شیرین ازجمله آب میوه‌های شیرین پرهیز کنید.

15. اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی

نوشیدن سرکه سیب فواید چشمگیری برای سلامتی دارد، ازجمله کاهش سطح قند خون. این ماده حاوی اسید استیک است که در چندین مطالعه حیوانی مشخص شده است که ذخیره چربی شکمی را کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی مردان مبتلا به چاقی، کسانی که روزانه ۱ قاشق غذاخوری معادل 15 میلی‌لیتر سرکه سیب مصرف کردند، به‌طور متوسط ۱/۴ سانتی‌متر از چربی دور شکم خود را از دست دادند.

بهتر است بدانید مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر) سرکه سیب در روز برای اکثر افراد بی‌خطر است و می‌تواند منجر به کاهش چربی شود. با این حال، حتماً آن را با آب رقیق کنید، چراکه سرکه رقیق نشده می‌تواند مینای دندان شما را از بین ببرد.

خلاصه

بر اساس مطالعات انجام‌شده سرکه سیب می‌تواند به شما در کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک کند.

16. استفاده از مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها درواقع باکتری‌هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شوند. باکتری‌های پروبیوتیک فواید زیادی برای سلامتی دارند ازجمله کمک به بهبود سلامت روده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن.

محققان دریافته‌اند که باکتری‌های مختلف در تنظیم وزن بدن نقش دارند و داشتن تعادل مناسب در باکتری‌ها می‌تواند به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک کند.

ازجمله باکتری‌هایی که چربی شکم را کاهش می‌دهد شامل اعضای خانواده لاکتوباسیلوس مانند لاکتوباسیلوس فرمنتوم، لاکتوباسیلوس آمیلووروس و به‌ویژه لاکتوباسیلوس گاسری است.

مکمل‌های پروبیوتیک به‌طور معمول حاوی چندین نوع باکتری هستند، بنابراین مطمئن شوید که یکی از این نوع باکتری‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خلاصه

مصرف مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که باکتری‌های مفید روده می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

17. داشتن روزه‌داری متناوب

روزه‌داری متناوب به‌تازگی به‌عنوان یک روش کاهش وزن بسیار محبوب شده است. روزه‌داری متناوب درواقع یک الگوی غذایی است که شامل تغییر متناوب ببین غذا خوردن و روزه گرفتن است.

یک روش محبوب روزه‌داری متناوب شامل روزه‌داری ۲۴ ساعته یک یا دو روز در هفته است. روش دیگر شامل روزه گرفتن ۱۶ ساعته و غذا خوردن طی ۸ ساعت باقی‌مانده روز است.

در یک پژوهش در مورد روزه‌داری متناوب، افراد طی ۶ تا ۲۴ هفته کاهش ۴ تا ۷ درصدی چربی شکم را تجربه کردند.

البته برخی شواهد نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب و به‌طور کلی روزه‌داری ممکن است برای زنان به اندازه مردان مفید نباشد.

به نظر می‌رسد روش‌های روزه‌داری متناوب اصلاح‌شده گزینه‌های بهتری هستند، اما در صورت بروز هرگونه تأثیر منفی، بلافاصله روزه‌داری را متوقف کنید.

خلاصه

روزه‌داری متناوب نوعی رژیم غذایی است که شامل دوره‌های غذا خوردن و روزه‌داری است. مطالعات نشان می‌دهد که این روش می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش وزن و چربی شکم باشد.

18. نوشیدن چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی فوق‌العاده سالم است. این ماده حاوی کافئین و آنتی‌اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که هر دوی آن‌ها متابولیسم را تقویت می‌کنند.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که EGCG می‌تواند به شما در از دست دادن چربی شکم کمک کند. این اثر ممکن است هنگامی تقویت شود که مصرف چای سبز با ورزش ترکیب شود.

خلاصه

نوشیدن منظم چای سبز با کاهش وزن ارتباط مستقیم دارد، هرچند که به همراه ورزش نتیجه بهتری خواهد داشت. با این‌وجود، نباید در نوشیدن چای سبز زیاده‌روی کنید.

19. تغییر سبک زندگی

فقط انجام یکی از موارد موجود در این لیست به‌خودی‌خود تأثیر زیادی روی کاهش وزن و آب کردن چربی شکم نخواهد داشت. اگر نتایج خوبی می‌خواهید، باید روش‌های مختلفی را که تأثیر آن‌ها بر اساس شواهد علمی اثبات شده است را باهم ترکیب کنید.

جالب اینجاست که بسیاری از این روش‌ها به‌طور کلی با تغذیه سالم و داشتن یک سبک زندگی سالم همراه است. بنابراین، تغییر در سبک زندگی برای طولانی‌مدت، کلید آب کردن چربی شکم و جلوگیری از ایجاد آن است.

هنگامی‌که عادت‌های درستی دارید و غذاهای سالم مصرف می‌کنید، کاهش چربی به‌طور طبیعی رخ خواهد داد.

خلاصه

کاهش وزن و نگه‌داشتن آن کار دشواری است مگر اینکه عادت‌های غذایی درستی داشته باشید و سبک زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید.

20. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های نوینی برای آب کردن موضعی چربی‌های بدن ابداع شده است. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی است. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان به فرم بدنی دلخواه خود دست پیدا کنید، لاغری با دستگاه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما است. در این روش از یک دستگاه برای برای افزایش جنب و جوش مولکولی در یک ناحیه از بدن شما استفاده می‌شود که این امر موجب تولید گرما در آن ناحیه می‌شود. این گرمایش بدن را مجبور به آزادسازی اسیدهای چرب و انتقال آن‌ها به سیستم لنفاوی می‌کند. هنگامی که اسیدهای چرب از بافت چربی‌ها آزاد می‌شوند، آن موضع کوچک می‌شود و بدن در همان ناحیه لاغرتر می‌شود.

سخن پایانی

کاهش وزن به تلاش، تعهد و پشتکار و انگیزه نیاز دارد. استفاده از روش‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد به‌طور قطع به شما کمک می‌کند، تا هر چه سریع‌تر چربی‌های اضافی دور کمر خود را آب کنید. تیم ما در کلینیک لاغری وندا آماده است تا شما را در این مسیر تا رسیدن به اندام دلخواه‌تان و به‌صورت کاملاً تضمینی همراهی کند.

مشاوره تلفنی رایگان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل