کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

بزرگ‌ترین اشتباه کسانی که رژیم می‌گیرند: آب ناکافی

بزرگ‌ترین اشتباه کسانی که رژیم می‌گیرند: آب ناکافی - وندا

رژیم‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. برخی پیچیده هستند.
یک رژیم غذایی وابسته به گروه خونی شما ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد، برای مثال، فقط باید تقریباً تمام کربوهیدرات‌ها را حذف کنید.
از سوی دیگر، یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم غذایی گریپ‌فروت ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد. این رژیم از شما می‌خواهد که تقریباً به‌طور انحصاری گریپ‌فروت را برای چند روز یا چند هفته بخورید.
با این‌ حال، همه این رژیم‌ها، صرف‌نظر از پیچیدگی‌هایشان، اگر به اندازه کافی آب را ننوشید، محکوم به شکست هستند.

بزرگ‌ترین اشتباهی که هر فرد دارای رژیمی می‌تواند مرتکب شود این است که آن‌قدر روی برنامه غذایی جدید خود تمرکز می‌کند که از مصرف آب غفلت می‌کند.
همچنین «افرادی که رژیم‌های غذایی افراطی دارند، سطح نمک بالاتر و هیدراسیون کمتری دارند.»
این سطوح نمک بالا ممکن است به‌خصوص برای رژیم‌های غذایی غنی از گوشت مشکل‌ساز باشد. کمبود آب همراه با افزایش مصرف گوشت می‌تواند منجر به عوارضی مانند سنگ کلیه شود.
با این‌ حال، بدن شما یک راه طبیعی دارد تا به شما بگوید که به هیدراسیون نیاز دارید: تشنگی.

به گفته یکی از متخصصان داخلی و گوارش: «تشنگی هشدار طبیعی بدن ما است که مایعات کم شده است. شما باید در اسرع وقت پاسخ دهید.»
بر اساس تحقیقات، این که کم‌آبی افراد را در معرض خطر خراب کردن برنامه‌های غذایی سالم خود قرار می‌دهد، معتبر است. افرادی که آب کافی نمی‌نوشند به‌سرعت دچار کم‌آبی می‌شوند.
تشنگی به‌راحتی به گرسنگی تعبیر می‌شود. این درد می‌تواند شما را به خوردن یک میان وعده سوق دهد، در حالی‌که واقعاً تنها چیزی که نیاز دارید یک جرعه از این مایع حیات‌بخش است.
همچنین در ادامه بیان می‌شود: «کاهش وزن موفق شامل یک برنامه عملی است که به جایی که هستید، به جایی که می‌خواهید باشید و چگونه می‌خواهید به آنجا برسید می‌پردازد.»

آیا آب به اندازه غذاهایی که می‌خورید باید بخشی از آن برنامه عمل باشد؟
«بله، این بخش مهمی است، نه‌تنها در کاهش وزن، بلکه در سلامت عمومی نیز مؤثر است».

چگونه آب کمک می‌کند

آب به‌تنهایی قهرمان کاهش وزن شما نخواهد بود، همان‌طور که هر عنصر دیگری از یک سبک زندگی سالم به‌تنهایی مسئول کاهش وزن نیست. این شامل ورزش یا غذاهای سالم هم هست.
یک رژیم غذایی وابسته به تعداد انگشت‌شماری از عوامل کلیدی است که با هم کار می‌کنند.
«نوشیدن مقادیر زیاد آب به‌تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. اما وقتی در رژیم غذایی گنجانده شود که توزیع سالم درشت مغذی‌ها و مصرف متنوع گروه‌های غذایی را شامل می‌شود، کمک می‌کند.»
این بدان معناست که این مایع حیات‌بخش، همراه با رژیم غذایی سالم جدید، ممکن است به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. نادیده گرفتن اهمیت آب در واقع می‌تواند برنامه‌های شما را خراب کند.

«به نظر می‌رسد مصرف آب با افزایش متابولیسم  چربی و کاهش خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند.»
مطالعه‌ای در سال 2016 بر روی بیش از 18000 میان‌سال و مسن نشان داد که افرادی که آب بیشتری می‌نوشیدند به‌طور مداوم سیری بیشتری داشتند (یعنی گرسنه نبودند). در نتیجه کالری کمتری در روز دریافت کردند.
همان مطالعه نشان داد افرادی که به‌طور مداوم آب می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که کم آب بودند یا آب کافی نمی‌نوشیدند، کلسترول، چربی و نمک کمتری را به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود مصرف کردند.

«کاهش وزن فقط به خاطر نوشیدن آب اتفاق نمی‌افتد. اگر به اندازه کافی از این مایع حیاتی بنوشید و وعده‌های غذایی شما از مرغ سوخاری، همبرگر و پنیر و دنده تشکیل شده باشد، هرگز وزن کم نمی‌کنید.»
با توجه به آنچه گفته شد، نوشیدن کافی یک جزء کلیدی برای موفقیت است. اشتباه گرفتن تشنگی با گرسنگی بسیار آسان است. می‌دانم وقتی به اندازه کافی مشروب نمی‌نوشم، قطعاً می‌خواهم بیشتر بخورم. همچنین، این مایع حیاتی معده شما را پر می‌کند. بنابراین اگر بین وعده‌های غذایی آب زیادی بنوشید، احتمالاً سریع‌تر احساس سیری خواهید کرد.»
یک مطالعه در سال 2010 نشان داد افرادی که بلافاصله قبل از غذا آب می‌نوشند نسبت به افرادی که آب نمی‌نوشند در کاهش وزن موفقیت بیشتری دارند. به گفته نویسندگان، این ممکن است به این دلیل باشد که آب اثر پرکننده دارد و به افراد کمک می‌کند کمتر غذا بخورند.
آب همچنین برای افرادی که رژیم دارند، «رایگان» است. به عبارت دیگر، برخلاف بسیاری از نوشیدنی‌های دیگر از جمله نوشیدنی‌های ورزشی یا انرژی‌زا، هیچ کالری، شکر، کربوهیدرات یا چربی اضافی به سقف روزانه اضافه نمی‌کند.
«آب جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های دیگری که می‌توانند مقادیر غیرضروری قند و سدیم را به رژیم غذایی شما اضافه کنند، است.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل