کلینیک لاغری و تناسب اندام وندا

نوشیدن آب سرد بیشتر، باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود

نوشیدن آب سرد بیشتر، باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود - وندا

ممکن است اندکی کالری بیشتری بسوزانید، اما میتوانید بیش از حد بنوشید
تقریباً از تمام منابع این توصیه را دریافت می‌کنید که برای کاهش وزن باید آب کافی بنوشید. جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین با آب معمولی یکی از راه‌های کاهش دریافت کالری است. برخی از مطالعات می‌گویند آب، خصوصاً آب سرد، در کاهش میزان کالری که می‌خورید و کمک به سوختن چربی، مؤثر هستند.

آب سرد و سوزاندن کالری

طبق یک نظریه بدن باید کالری بسوزاند تا آب سرد یا آب در دمای محیط را به دمای بدن برساند. این فرآیند ایجاد گرما، گرمازایی یا ترموجنسیس نامیده می‌شود.
یک تحقیق کوچک در سال 2003 ادعا کرد که نوشیدن آب می‌تواند در سوزاندن چند کالری بیشتر به شما کمک کند. نویسندگان این مقاله این‌گونه محاسبه کردند که افراد در هر 5/1 لیتر آب، 50 کالری می‌سوزانند. این مقدار برای هر بطری آب (5/0 لیتر) حدود 17 کالری و معادل 4 آب‌نبات M&M است. نویسندگان برآورد کردند که یک‌سوم کالری سوزانده شده پس از نوشیدن، ناشی از گرمازایی است (5 تا 6 کالری در هر بطری آب).
اما یک تحقیق میدانی تأثیر گرمازایی را زیر سؤال برد. محققان هیچ تفاوتی در کالری سوزانده شده در حال استراحت با کالری سوزانده شده پس از نوشیدن آب در دمای محیط پیدا نکردند. شرکت‌کنندگان پس از نوشیدن آب سرد (37 درجه فارنهایت) کالری بیشتری سوزاندند، حدود 15 کالری در هر بطری آب، که بسیار کمتر از حد انتظار برای تفاوت دما بود.
هر دو مطالعه نشان داد که میزان کالری سوزانده شده پس از نوشیدن آب، فقط تا حدی به دمای آب بستگی دارد. به نظر می‌رسد بیشتر انرژی مصرفی از بدن برای متعادل‌سازی مایعات، نمک و سطح ساکاروز، پس از هجوم آب اضافی است.
اگر همه‌چیز مساوی باشد، اگر شما آب سرد را ترجیح می‌دهید، پیش بروید و آن را خنک کنید. افراد کمی آب در دمای محیط را خوشایندتر می‌دانند، در حالی‌که شما ممکن است کمتر از آن بنوشید. جدیدترین دستورالعمل کالج پزشکی ورزشی آمریکا در مورد هیدراتاسیون توصیه می‌کند که ورزشکاران و افرادی که ورزش می‌کنند آب خنک بنوشند، زیرا تمایل بیشتری به نوشیدن آب سرد خواهند داشت.

روزانه چقدر آب نیاز دارید

این که صرف‌نظر از رژیم غذایی، روزانه چه میزان آب باید بنوشید، یک سؤال رایج است. به غیر از آبی که از طریق غذا دریافت می‌کنید، منابع پزشکی می‌گویند که هر خانم باید روزانه بین 11 تا 12 فنجان نوشیدنی (7/2 لیتر) بنوشد، این میزان برای هر مرد بین 15 تا 16 فنجان (7/3 لیتر) است. اگر ورزش می‌کنید، باید آب ازدست‌رفته از طریق تعریق را تأمین کنید.

چرا هنگام رژیم گرفتن باید آب بیشتری بنوشید؟

بسیاری از برنامه‌های رژیم غذایی توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن، آب بیشتری بنوشید. نوشیدن آب بیشتر، آن‌گونه که برخی اوقات ادعا می‌شود به‌سادگی باعث چربی سوزی نمی‌شود، اما دلایلی برای نوشیدن آب به‌منظور کاهش وزن وجود دارد.

خطرات نوشیدن آب سرد زیاد

شروع به نوشیدن یک گالن آب اضافی در روز نکنید. این کار می‌تواند شما را بکشد، خصوصاً اگر ناشتا هستید یا خیلی کم غذا می‌خورید. آب دریافتی باید با نمک بدن، الکترولیت‌ها، در تعادل باشد. بدن باید تعادل نمک را حفظ کند در غیر این صورت باعث خطر هیپوناترمی می‌شود که می‌تواند منجر به سکته قلبی یا حتی مرگ شود.
نوشیدن بیش از حد آب منجر به مرگ ورزشکاران سالم شده است. نوشیدن نوشیدنی‌های ورزشی در حین تمرینات استقامتی به‌منظور جبران نمک ازدست‌رفته از طریق عرق است. افرادی که رژیم می‌گیرند نباید به امید سوزاندن کالری بیشتر، به نوشیدن بیش از حد آب روی آورند. نوشیدن چند لیوان اضافی خوب است، اما یک گالن خیلی زیاد است.

نوشیدن و ورزش

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی باعث افزایش ضربان قلب و میزان تنفس می‌شود و شما با افزایش تنفس و عرق، آب بدن خود را از دست می‌دهید. طبق نظر آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا، باید 30 دقیقه قبل از ورزش، یک لیوان آب بنوشید، سپس در حین ورزش هر 20 دقیقه یک فنجان آب بنوشید. هنگامی‌که ورزشتان تمام شد، در عرض 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید.
تمرینات استقامتی شدید ممکن است نیاز به رویکرد متفاوتی داشته باشند. برای جلوگیری از هیپوناترمی، دستورالعمل‌های مربوط به ماراتن و نیمه ماراتن اغلب می‌گویند: فقط هنگام تشنگی آب بنوشید. مطمئن شوید که هنگام ورزش به آب کافی دسترسی دارید، بنابراین می‌توانید هنگام احساس تشنگی آب بنوشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل